Bawarski SUV stylizowany na coupe powraca w nowej odsłonie. BMW X6 mimo bardzo nietypowego nadwozia zdobył rzesze zwolenników, dla których najważniejsza jest prezencja samochodu.
W przypadku BMW X6 z rocznika 2014 należy mówić raczej o ewolucji, niż rewolucji. Kształt i proporcje nadwozia nie zmieniły się; producent ograniczył się do przeprowadzenia gruntownego „liftingu” przedniego i tylnego pasa, stosując nowe reflektory i tylne światła, a także zmienione zderzaki. Całość uzupełnia zmodyfikowana osłona chłodnicy i maska silnika. Tu i ówdzie pojawiły się też nowe przetłoczenia i nowe detale, jak chociażby zgrabny wlot powietrza przy przednich nadkolach.
Zmiany objęły też kabinę pasażerską, gdzie króluje rozbudowany system iDrive z 10-calowym wyświetlaczem, za pomocą którego kierowca może sterować wszystkim najważniejszymi funkcjami pokładowymi. Jak przystało na BMW, nowe materiały wykończeniowe są wysokiej jakości, przy czym nabywca może dodatkowo dostosować wnętrze do własnych upodobań, zamawiając odpowiednie dodatki z bardzo długiej listy opcji.
W momencie debiutu oferowane będą trzy wersje: xDrive 50i z 4,4-litrowym silnikiem benzynowym V8 o mocy 450 KM, xDrive30d z 3-litrowym dieslem rozwijającym 258 KM oraz M50d z sześciocylindrową jednostką wysokoprężną 3,0 l produkującą 381 KM. Wiosną 2015 roku gamę uzupełnią odmiany sDrive35i, xDrive35i i xDrive40d. Nowe BMW X6 wejdzie do sprzedaży w grudniu 2014 roku.
(źródło: Mototarget.pl)