BMW opatentowało nową 7-biegowę przekładnię manualną, która będzie stosowana w dwóch wariantach - klasycznym mechanicznym i bardziej skomplikowanym z wykorzystaniem komputerów.
Bawarska marka nie jest pierwszą, która opracowuje skrzynię pozwalającą ręcznie przełączać między siedmioma przełożeniami. Rozwiązanie to jest jednak inne niż to tworzone przez Porsche. Widoczną na pierwszy rzut oka różnicą jest układ biegów - w BMW wsteczny i "siódemka" znalazły się na osi, czyli w miejscu bardzo nietypowym.
Na tym jednak nie koniec nowinek. Patent złożony przez BMW opisujący nową skrzynię pokazuje, że informacja o położenia lewarka przekazywana jest do przekładni elektronicznie, gdzie specjalny siłownik odpowiada za zmianę biegów. Przy drążku zmiany biegów znajduje się też specjalny moduł uniemożliwiający przełączenie na bieg, który mógłby uszkodzić silnik - zabezpieczenie przydatne w skrzyni, w której przełożenia znajdują się tak blisko siebie.
Siedmiobiegowe lewarki wydają się szalonym pomysłem, ale są jedynym sposobem na połączenie nowoczesnej technologii z umożliwieniem sportowej jazdy z manualna skrzynią biegów. Co więcej - patent BMW pozwala nastworzenie skrzyni 8-biegowej.