BMW tańsze od konkurencji. Poznaliśmy ceny R 18 B i R 18 Transcontinentala

BMW podało ceny swoich nowych modeli, czyli baggera R 18 B i turystycznego R 18 Transcontinentala. Są to jedne z najdroższym modeli niemieckiej marki, ale zarazem kosztują nieco mniej od amerykańskich motocykli.

BMW R 18 B i R 18 TranscontinentalBMW R 18 B i R 18 Transcontinental
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | BMW
Szymon Jasina

Gdy Niemcy postanowili rzucić wyzwanie Amerykanom, tworząc BMW R 18 było jasne, że nie będzie tanio. Z jednej strony duży cruiser to po prostu maszyna z wyższej półki, z drugiej - BMW nieprzypadkowo jest marką premium, a z trzeciej, aby wbić się na nowy dla siebie rynek, wszystko musiało być dopracowane i najwyższej klasy. Tak samo wygląda sytuacja z debiutującymi niedawno turystycznymi odmianami R 18 B i R 18 Transcontinental. To wszystko jednak przekłada się na cenę.

Bagger BMW R 18 B w wersji podstawowej kosztuje 124 000 zł. Oczywiście, jak to w przypadku takich maszyn, cennik daje do tego spore możliwości. Inny niż czarny lakier będzie wymagał dopłaty, tak samo dodatki jak np. dodatkowe duże podnóżki, inna kanapa albo jej podgrzewanie. Lepszy przedni reflektor to wydatek 2230 zł, wsteczny kosztuje 4460 zł, a asystent ruszania pod górę 460 zł. W ofercie jest też system audio sygnowany przez Marshalla i wyceniony na 3410 zł.

BMW R 18 B
BMW R 18 B © Materiały prasowe | BMW

Nieco więcej, bo 129 500 zł, trzeba zapłacić za turystyczne BMW R 18 Transcontinental z centralnym kufrem połączonym z fotelem pasażera i kilkoma innymi dodatkami. Tutaj lista opcji jest podobna, przy czym można kupić jeszcze bardziej rozbudowane audio Marshalla z dwoma dodatkowymi głośnikami dla pasażera, które kosztuje już 5460 zł.

W przypadku obu motocykli – R 18 B i R 18 Transcontinentala – typowo dla maszyn tego typu przewidziano też sporo elementów zmieniających wygląd. W ten sposób każdy będzie mógł dostosować motocykl do swojego stylu.

BMW R 18 Transcontinental
BMW R 18 Transcontinental © Materiały prasowe | BMW

Turystyczne wersje BMW R 18 nie są tanie, ale z drugiej strony wersje podstawowe kosztują nieco mniej niż konkurencyjne motocykle Harleya-Davidsona i Indiana. W praktyce różnice nie są duże, ale na pewno niemiecka marka jest konkurencyjna. Co ciekawe, podstawowe BMW R 18 zdążyło potanieć od zeszłorocznej premiery i kosztuje dziś 91 500 zł.

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy