BMW R 18 Roctane – niemiecki model w amerykańskim stylu
BMW R18 doczekało się piątej wersji. Z jednej strony łączy znane już elementy, a z drugiej tworzy ciekawą mieszankę dla tych, którzy lubią amerykański styl, a sami nie mieli pomysłu na customizację cruisera rodem z Berlina.
BMW R18 Roctane to bagger, który zdaniem przedstawicieli niemieckiej marki zapewnia komfort motocykla turystycznego. Jednak w odróżnieniu od R 18 B, nowy model nie ma dużej owiewki, co więcej – nie ma jej wcale. Zachował za to twarde kufry boczne o pojemności 27 l każdy i wygodną dwustopniową kanapę. Jednak R 18 Roctane to raczej stylowy cruiser do wypadów bocznymi drogami czy nawet jeżdżenia po mieście niż maszyna do dalekich wypraw.
W jej przypadku jeszcze bardziej czuć amerykański styl dużego cruisera bez owiewek, ale za to z (niższą) kierownicą typu ape. Całość uzupełnia okrągły LED-owy przedni reflektor i felgi o wzorze znanym z modeli R 18 B i R 18 Transcontinental, które tu mają 21 cali z przodu i 18 cali z tyłu.
Za napęd niezmiennie odpowiada wielki dwucylindrowy bokser o pojemności 1,8 l, którego moc to 91 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 158 Nm (niemal w całości dostępny w zakresie od 2000 do 4000 obr/min. Natomiast komfort zapewnia klasyczne zawieszenie bez elektronicznej regulacji (BMW tłumaczy, że takie rozwiazanie pasuje do charakteru motocykla), które ma skok 120 mm z przodu i 90 mm z tyłu.
BMW R 18 Roctane dostępne będzie w trzech wersjach kolorystycznych. W standardzie będzie to klasyczny czarny lakier, a za dopłatą będzie można wybrać kolor szary lub oliwkowy. We wszystkich przypadkach pokrywy cylindrów zostały pomalowane na czarno, a wydech pokryto ciemnym chromem. Nie podano jeszcze ceny nowego wariantu BMW R 18, ale można się spodziewać, że będzie zauważalnie tańszy od R 18 B, z kwotą zapewne na poziomie stukilkunastu tysięcy złotych.