BMW M8 GTE - wyścigówka przed samochodem drogowym

BMW podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie zaprezentowało wyścigowy samochód M8 GTE, który z jednej strony zapowiada powrót firmy do wyścigów długodystansowych, a z drugiej jest po części odsłoną modelu produkcyjnego. Kto ma odpowiednio wyrobioną wyobraźnię, ten potrafi sobie zobrazować, jak będzie wyglądało auto drogowe.

BMW M8 GTE
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | BMW
Marcin Łobodziński

Nowe BMW serii 8 wciąż jest utrzymywane w tajemnicy. Pod koniec maja pokazano prototyp w kamuflażu oraz samochód koncepcyjny (na zdjęciu obok wyścigowego) i zapowiedziano od razu sportową odmianę M, która może konkurować z zaprezentowanym we Frankfurcie Bentleyem Continentalem GT. Wróćmy jednak do naszego bohatera.

BMW M8 GTE
© Materiały prasowe | BMW

Jak zapowiedział dyrektor BMW Motorsport Jens Marquardt, model M8 GTE już w przyszłym roku będzie reprezentował producenta w wyścigu 24h Daytona, w którym zaliczy swój debiut. Następnie będzie startował w amerykańskiej serii IMSA oraz światowej WEC.

Auto będzie napędzane 4-litrowym silnikiem V8 twin turbo. Blok oraz głowica cylindrów nie będą się różniły od tego, co znajdziemy w samochodzie drogowym. Moc to ponad 500 KM przy masie auta 1220 kg. BMW opracowało innowacyjny, wyścigowy system kontroli trakcji. Oczywiście nie zabrakło mocno rozbudowanego pakietu aerodynamicznego, który przy okazji ukrywa to, co zobaczymy w salonach sprzedaży.

BMW M8 GTE
© Materiały prasowe | BMW

Nadwozie mierzy 4,98 m długości oraz 2,05 m szerokości, ale te wymiary będą nieco mniejsze w aucie drogowym. Wiadomo natomiast czym ma być napędzane, skoro BMW zdradziło, że blok pochodzi właśnie z niego.

Znawcy motorsportu pewnie zastanawiają się, jak mogło powstać auto wyścigowe przed samochodem produkcyjnym. BMW uzyskało na taką kolejność zgodę od innych producentów, z którymi ma konkurować na torach. Tak też było z Fordem GT. Swoją drogą, nie inaczej jest z naszą Arrinerą.

BMW M8 GTE
© Materiały prasowe | BMW

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025