BMW F 900 R – cena, informacje, dane techniczne
BMW kojarzy się z modelami turystycznymi, adventure, sportowymi, ostatnio też motocyklami czerpiącymi z historii. Dlatego BMW F 900 R jest nieco nietypowy dla niemieckiej marki – to naked z 2-cylindrowym silnikiem rzędowym.
Motocykle BMW mają kilka cech, z którymi się kojarzą – silniki typu bokser lub ewentualnie rzędowe czwórki w modelach sportowych, a także nierzadko napęd przekazywany na tylne koło przez wał. Nic z tego nie znajdziemy w BMW F 900 R. Motocykl ten to klasyczny naked. Dzięki ostrym liniom wygląda nowocześnie, nie ma szybki, a owiewki ograniczone są do minimum.
BMW F 900 R napędzane jest rzędowym 2-cylindrowcem o pojemności 895 cm3 i to właśnie silnik jest nieco nietypowy, bo w tej klasie konkurencja oferuje konstrukcje 3- lub 4-cylindrowe. Jednak podejście BMW ma swoją zaletę – dość wysoki maksymalny moment obrotowy, który wynosi 92 Nm przy 6500 obr./min. Maksymalna moc to natomiast 105 KM przy 8500 obr./min. Co ciekawe, BMW oferuje też wersję o mocy 95 KM (70 kW) osiąganej przy 8000 obr./min. W jej przypadku, po zdławieniu silnika o połowę, mogą na takim motocyklu jeździć posiadacze prawa jazdy kategorii A2.
Wymiarami BMW F 900 R wpisuje się w segment nakedów. Co warte uwagi – w ofercie są różne siedziska o wysokości od 770 mm do 865 mm (standardowo 815 mm). Tak duży przedział oznacza, że każdy, niezależnie od wzrostu, znajdzie wygodną opcję dla siebie. Maszyna ta z płynami waży 211 kg, a zbiornik paliwa zmieści 15 l. Na liście standardowego wyposażenia znajduje się kolorowy wyświetlacz czy światła LED, a za dopłatą można mieć m.in. reflektor z doświetlaniem zakrętów, dostęp bezkluczykowy czy elektronicznie regulowane podwozie.
BMW F 900 R w wersji podstawowej kosztuje 39 000 zł. Motocykl ten dostępny jest w 3 opcjach kolorystycznych – srebrno-czerwonej, niebiesko-srebrnej i czarno-srebrnej.