BMW R 1250 R – cena, informacje, dane techniczne
W rodzie motocykli BMW R 1250 odmiana R jest tym najbardziej miejskim modelem. Można go nazwać nakedem napędzanym dużym bokserem. Jednak mimo braku owiewek czy szybki, równie dobrze - co na ulicach - ma sprawdzić się na krętych górskich drogach.
BMW R 1200 R zadebiutowało w 2006 r., a w 2015 r. pojawiła się druga odsłona tego modelu z tym samym silnikiem. Jednak już w 2019 r. BMW wprowadziło do sprzedaży następcę z większym i mocniejszym silnikiem, czyli R 1250 R. Pojawił się on razem ze sportowym R 1250 RS i motocyklem typu adventure czyli R 1250 GS. Wszystkie 3 otrzymały tę samą nową jednostkę napędową.
Silnik BMW R 1250 R to 2-cylindrowy bokser chłodzony powietrzem i cieczą, który otrzymał podwójny wałek rozrządu, jeden wałek wyrównoważający i układ zmiennych faz rozrządu BMW ShiftCam. Pojemność tej jednostki napędowej to 1254 cm3, z której generowana jest maksymalna moc 136 KM przy 7750 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 143 Nm przy 6250 obr./min.
Zawieszenie BMW R 1250 R to widelec typu upside-down o średnicy rur 45 mm z przodu i aluminiowe obustronne ramię Paralever z amortyzatorem WAD z tyłu. Motocykl ma długość 2165 mm, szerokość 880 mm i wysokość 1300 mm. Jego waga to 221 kg. Standardowa wysokość siedziska to 820 mm, ale BMW oferuje też niższe (760 mm) lub sportowe (840 mm). Zbiornik paliwa mieści 18 l.
BMW R 1250 R w wersji podstawowej kosztuje 58 400 zł. Motocykl dostępny jest w 3 wersjach kolorystycznych – standardowo czarnej, a za dopłatą szarej lub sportowej, czyli białej z czerwonymi i niebieskimi akcentami.