BMW przenosi koncepcję rozwoju systemów hybrydowych na następny poziom rozwoju, prezentując model serii 5 z oznaczeniem ActiveHybrid, czyli kolejny pojazd BMW, w którym jednostka spalinowa łączy siły z silnikiem elektrycznym.
Model BMW ActiveHybrid 5 został wyposażony w sześciocylindrową, rzędową jednostkę benzynową z technologią podwójnego doładowania "BMW TwinPower Turbo", elektryczny układ napędowy oraz zastosowaną po raz pierwszy w tym połączeniu ośmiobiegową przekładnię automatyczną. Technologię ActiveHybrid najnowszej generacji uzupełnia precyzyjnie sterowany - a tym samym wyjątkowo wydajny - układ zarządzania przepływem energii. Wszystko to pozwala na osiągnięcie równowagi pomiędzy osiągami, a wydajnością paliwową.
Układ napędowy pojazdu generuje łączną moc 340 KM i pozwala na podróżowanie z wykorzystaniem jedynie napędu elektrycznego do prędkości 60 km/h. Jak podaje firma samochód rozpędza się od 0 do 100 km/h w 5,9 sekundy. Co ciekawe, dobre osiągi idą również w sukurs z niskim spalaniem. Wynik miedzy 6,4 a 7 litrów na 100 kilometrów oraz emisja CO2 na poziomie 149-163 g/km to naprawdę przyzwoite wyniki.
Zastosowany w BMW ActiveHybrid 5 sześciocylindrowy, rzędowy silnik benzynowy o mocy 306 KM z technologią podwójnego doładowania "BMW TwinPower Turbo" to jednostka znana z modelu 535i. Silnik jest ceniony za swoją moc, wysoki moment obrotowy i dużą wydajność. Z kolei silnik elektryczny rozwija 55 KM i jest zasilany energią z wysokowydajnego akumulatora litowo-jonowego umieszczonego w bagażniku.
Moc połączonych układów napędowych jest przekazywana na tylne koła za pośrednictwem ośmiobiegowej przekładni automatycznej. Oprócz w pełni hybrydowej konstrukcji - która pozwala na bezemisyjną jazdę w mieście w trybie elektrycznym - BMW ActiveHybrid 5 charakteryzuje się nie tylko najbardziej sportowymi osiągami w segmencie, ale także większą wydajnością paliwową w porównaniu z modelem BMW 535i.
Wysokonapięciowy akumulator litowo-jonowy jest ładowany w momencie, gdy samochód porusza się ze stałą prędkością lub hamuje, natomiast silnik elektryczny pełni wówczas rolę generatora dostarczającego energię do akumulatora. Z kolei podczas przyspieszania silnik elektryczny przejmuje funkcję doładowania i wspiera silnik spalinowy poprzez generowanie dodatkowej dawki mocy. Co więcej, podczas jazdy w trybie ECO PRO ze stałą prędkością do 160 km/h, silnik spalinowy może zostać całkowicie odłączony.
W celu uniknięcia sytuacji, w których silnik pracuje na biegu jałowym - na przykład podczas postoju na skrzyżowaniu lub w korku ulicznym - BMW ActiveHybrid 5 zostało wyposażone w funkcję start-stop. Dodatkowo, pokładowy system elektroniczny został połączony ze standardową nawigacją satelitarną, co pozwala na wcześniejszą analizę sytuacji drogowej i przygotowanie poszczególnych komponentów na pracę z maksymalną wydajnością - oczywiście wszystko zależy od tego, jakimi danymi urządzenie dysponuje.
BMW ActiveHybrid 5 zachowuje sportową, a jednocześnie elegancką stylistykę nadwozia modelu serii 5, którą uzupełniają detale podkreślające technologię napędu. Auto wyróżnia się na tle innych modeli w gamie oznaczeniami "ActiveHybrid 5" na słupkach C, typową dla BMW osłoną chłodnicy w kształcie nerki z galwanizowanymi listwami oraz chromowanymi, matowymi końcówkami układu wydechowego. Dla samochodu przygotowano również specjalny lakier z metalicznym odcieniem nadwozia Bluewater. Oznaczenia "ActiveHybrid 5" znajdują się również na progach drzwi, aluminiową plakietką z tym samym oznaczeniem znajdziemy na konsoli centralnej, nową osłoną silnika oraz wyraźnym oznaczeniem ActiveHybrid Power Unit umieszczonym na obudowie akumulatora umieszczonego w bagażniku.
* TUTAJ ZOBACZYSZ WIĘCEJ ZDJĘĆ HYBRYDOWEGO BMW * W wyposażeniu standardowym, oprócz nawigacji satelitarnej Professional, znajduje się również 4-strefowa klimatyzacja automatyczna ze stacjonarnym układem klimatyzacji. Co więcej, wyposażenie modelu BMW ActiveHybrid 5 może zostać uzupełnione o liczne systemy wspomagające kierowcę, mobilne usługi z zakresu BMW ConnectedDrive, a także niemal wszystkie pozostałe elementy dostępne opcjonalnie w BMW serii 5 Limuzyna z konwencjonalną jednostką napędową.
Źródło: MotoTarget.pl
lop/