Trwa ładowanie...

Benelli Leoncino 800 w dwóch wersjach wjeżdża do salonów. Znamy ceny

Benelli przestaje się kojarzyć z małymi motocyklami. Swoje najmocniejsze wersje zyskała linia Leoncino. Odmiana oznaczona liczbą 800 dostępna jest jako retro naked oraz stylizowanej na scramblera.

Benelli Leoncino 800 TrailBenelli Leoncino 800 TrailŹródło: Benelli
d1u6y09
d1u6y09

Leoncino to ta "bardziej modna" linia modelowa w ofercie Benelli. Są to nakedy, ale o stylistyce retro, a raczej łączącej klasyczne kształty ze współczesną konstrukcją. Taki miks jest popularny w przypadku wielu marek jak Honda czy Yamaha i również w ofercie Benelli należy do chętnie wybieranych. I to na tyle, że ta włoska marka oferująca chińskie konstrukcje dodaje do swojej oferty jeszcze mocniejszy model 800.

Napędzany jest on dwucylindrowym silnikiem o pojemności 754 cm3, maksymalnej mocy 76,2 KM osiąganej przy 8500 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 67 Nm przy 6500 obr./min. To stawia go na poziomie wielu konkurentów bardziej uznanych marek. Jest to jednostka napędowa znana już z modelu 752S, ale Benelli, a dokładniej Qianjiang Motorcycle, do którego należy, zdecydowało się na nietypowy krok.

Benelli Leoncino 800 Benelli
Benelli Leoncino 800Źródło: Benelli, fot: OLAF PIGNATARO

Choć Benelli 752S i Leoncino 800 mają podobne założenia – kratownicowa rama i pojedynczy amortyzator z tyłu – są to różne konstrukcje. Nie byłoby niczym dziwnym, gdyby Benelli po prostu przebrało już oferowanego nakeda w nadwozie retro, ale tutaj zdecydowano się na inną ramę.

d1u6y09

Benelli Leoncino 800 ma też jeszcze jedną cechę wyróżniającą ten model. Dostępny jest on w dwóch wersjach – standardowej i Trail, czyli stylizowanej na scramblera. Ta druga ma więc bardziej offroadowe opony i podwójny, poprowadzony wysoko wydech. Jest przy tym nieco cięższa – waży 234 kg w porównaniu do 222 kg podstawowego Leoncino 800.

Benelli Leoncino 800 Trail Benelli
Benelli Leoncino 800 TrailŹródło: Benelli

Dodatkowo obie odmiany – Leoncino 800 i Leoncino 800 Trail – oferowane są w wersji standardowej i lepiej wyposażonej Special. Ta droższa ma na wyposażeniu lepsze zawieszenie i hamulce Brembo (z przodu dwie tarcze 320 mm, a z tyłu jedną 260 mm).

W Polsce podstawowe Benelli Leoncino 800 kosztuje 33 990 zł, natomiast jego wersja Special to wydatek 37 990 zł. W przypadku Leoncino 800 Trail są to odpowiednio kwoty 34 990 zł i 39 990 zł.

Benelli Leoncino 800 Benelli
Benelli Leoncino 800Źródło: Benelli, fot: Olaf Pignataro
Benelli Leoncino 800 Trail Benelli
Benelli Leoncino 800 TrailŹródło: Benelli
Benelli Leoncino 800 Benelli
Benelli Leoncino 800Źródło: Benelli, fot: OLAF PIGNATARO
Benelli Leoncino 800 Trail Benelli
Benelli Leoncino 800 TrailŹródło: Benelli
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d1u6y09
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1u6y09
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj