Będą elektryczne motocykle Ducati. Włosi poinformowali o tym w swoim stylu

O tym, że Ducati ma zamiar produkować motocykle elektryczne mówi się już od paru lat. Potwierdzał to nawet sam Claudio Domenicali szef włoskiej marki. Jednak była to tylko odległa idea, nie ubrana w żadne szczegóły. Aż do teraz. Elektryczne motocykle Ducati zobaczymy w 2023 r.

Szkic Ducati do MotoESzkic Ducati do MotoE
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Ducati
Szymon Jasina

Skąd o tym wiadomo? Ducati to marka kojarzona ze sportem, więc informację o elektrycznych planach przedstawiła w odpowiedni sposób. Dopiero co pojawił się komunikat, że (również włoska) Energica przestanie dostarczać motocykle do wyścigowej serii mistrzostw świata MotoE z końcem 2022 r. Chwilę później historię uzupełnił kolejny komunikat – podpisano umowę, że w latach 2023-2026 jedynym dostawcą motocykli do MotoE będzie Ducati.

W ciągu ostatnich kilku lat z obozu Ducati pojawiały się tylko krótkie informacje, z których można było wywnioskować, że włoska marka ma zamiar kiedyś produkować motocykle elektryczne. Jednak nie wiadomo było kiedy i w jakiej formie. Wydawało się to raczej odległą przyszłością. Nic więc dziwnego, że najnowsza informacja wywołała spore poruszenie.

Na razie mowa jest tylko o motocyklu wyścigowym, ale oczywiście rodzi to pytanie o drogowe elektryczne modele Ducati. Claudio Domenicali tłumaczy, że podobnie jak do tej pory, technologia rozwijana i testowana na torach wyścigowych zaowocuje dopracowanym motocyklem drogowym. Nie wiadomo jednak, czy Włosi planują szybki debiut modelu produkcyjnego, czy przyjdzie nam na niego poczekać trochę dłużej.

W projekcie motocykla Ducati do MotoE kluczowa ma być praca nad maksymalnym zmniejszeniem masy, co jest tak ważne w motocyklach wyczynowych. Domenicali podkreśla, że lekkość zawsze była częścią DNA Ducati i jest przekonany, że rozwój materiałów i chemii związanej z akumulatorami jest tak szybki, że uda się osiągnąć założony cel.

Można się domyślać, że Ducati czuło też naciski z góry. Włoska marka jest częścią koncernu Volkswagena, a ten mocno inwestuje w pojazdy elektryczne. Z drugiej strony, choć wielu konserwatystów już kręci nosami, motocykle na prąd mogą świetnie wpisać się w to, co znamy z Ducati. W końcu ich osiągi są naprawdę imponujące.

Wybrane dla Ciebie

Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury