Auto z silnikiem Diesla: na co kupujący musi zwrócić uwagę?
Łatwo wejść na minę
Turbosprężarka, dwumasowe koło zamachowe, DPF, EGR i common-rail. Te elementy przysparzają najwięcej problemów właścicielom diesli po kilku latach eksploatacji i potrafią wygenerować ogromne koszty.
Turbosprężarka, dwumasowe koło zamachowe, DPF, EGR i common-rail. Te elementy przysparzają najwięcej problemów właścicielom diesli po kilku latach eksploatacji i potrafią wygenerować ogromne koszty. Warto więc wnikliwe obejrzeć dany egzemplarz, aby wkrótce nie okazało się, że zaoszczędzone na paliwie pieniądze przeznaczycie na lawetę w najmniej oczekiwanym momencie.
Czasy pancernych silników minęły bezpowrotnie. Zmotoryzowani doskonale pamiętają niezniszczalne diesle Mercedesa, Volkswagena czy koncernu PSA, którym wystarczyły regularne wymiany filtrów, oleju i rozrządu, aby pokonywać z łatwością pół miliona kilometrów bez drobnej nawet usterki. Ten okres jednak dawno przeszedł do historii. Obecnie produkowane silniki nie mają wiele wspólnego z jednostkami jeszcze sprzed dwóch dekad. Wygórowane wymagania zarówno samych użytkowników, jak i ustawodawców, zmuszają producentów do nieustannego podnoszenia wydajności, wysilenia i skomplikowania wysokoprężnej konstrukcji. Mimo ryzyka, jakie niesie ze sobą kupno używanego "klekota", są one wciąż bardzo popularne. Na kolejnych slajdach wyjaśniamy, na co zwracać uwagę, by nie ponieść nieplanowanych wydatków.