Audi SQ5
Debiutant z Detroit
Podczas Salonu Samochodowego w Detroit debiutuje nowe Audi SQ5. Najbardziej sportowa odmiana tego SUV-a oferuje moc 354 KM i moment obrotowy 500 Nm
Podczas Salonu Samochodowego w Detroit debiutuje nowe Audi SQ5. Najbardziej sportowa odmiana tego SUV-a oferuje moc 354 KM i moment obrotowy 500 Nm.
Parametry te generuje silnik V6 TFSI o pojemności 3,0 l. Aluminiowa jednostka pozwala przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 5,4 s przy średnim spalaniu (wg cyklu NEDC) 8,3 l/100 km. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Ważący 172 kg motor wykorzystuje wysokociśnieniowe wtryskiwacze umieszczone w komorach spalania, skrócony suw spreżęnia, system zmiennych faz rozrządu Audi valvelift oraz osobne obiegi chłodzenia skrzyni korbowej i głowicy. Po zimnym starcie, załączana pompa reguluje przepływ cieczy chłodzącej przez silnik w taki sposób, aby olej szybko osiągnął właściwą temperaturę pracy. Kolektor wylotowy zintegrowano z głowicą, gdzie opływa go ciecz chłodząca. Takie rozwiązanie przyspiesza nagrzewanie się jednostki.
Z silnikiem współpracuje ośmiostopniowa skrzynia automatyczna tiptronic. Niższe biegi mają krótkie, sportowe przełożenia, podczas gdy biegi wyższe mają przełożenia długie. Przy założeniu, że w systemie wyboru dynamiki jazdy Audi drive select aktywowana jest odpowiednia funkcja, dla osiągnięcia jeszcze bardziej ekonomicznej jazdy, gdy tylko kierowca zdejmie nogę z pedału gazu przy jeździe z prędkością od 55 do 160 km/h, skrzynia automatycznie przełącza się na wolny bieg. Model posiada stały napęd na cztery koła quattro - normalnym trybie jazdy rozdziela on siły napędowe z nieznaczną przewagą na oś tylną. W razie konieczności kieruje większość sił na oś z lepszą trakcją. Selektywne sterowanie rozkładem momentu obrotowego między kołami jest aktywne na wszelkiego typu nawierzchniach. Za dopłatą dostępny będzie sportowy mechanizm różnicowy. Audi SQ5 wykorzystuje z tyłu i z przodu pięciowahaczowe zawieszenie.