Po raz kolejny marka Audi zajęła pierwsze miejsce w publikowanym co pół roku w Niemczech prestiżowym zestawieniu ADAC-AutoMarxX. Najbardziej zadowoleni są natomiast klienci Subaru przed Porsche oraz Hondą.Audi jest nadal na pierwszym miejscu w publikowanym co pół roku prestiżowym zestawieniu ADAC-AutoMarxX, które obejmuje 33 kluczowe firmy na niemieckim rynku samochodów osobowych.
Uzyskując średnią notę 2,10 punktu w łącznym zestawieniu, Audi wyprzedza kolejno marki Mercedes-Benz (2,13), Volkswagen (2,30), BMW (2,35), Porsche (2,45), Toyota (2,51) oraz Skoda (2,75).
Indeks AutoMarxX prezentuje najpełniejszą analizę aktualnej sytuacji w niemieckiej branży motoryzacyjnej. Specjaliści analizują poszczególne firmy obecne na rynku, przyznając m.in. punkty za wizerunek marki, zadowolenie klientów, jakość samochodów oraz rozwiązania technologiczne.
Oto kluczowe wnioski najnowszego rankingu AutoMarxX:
- najlepszy wizerunek wśród użytkowników motoryzacji w Niemczech mają aktualnie marki Mercedes-Benz przed Audi i BMW;
- na rynku aut używanych (cztery lata) najbardziej stabilną wartość rezydualną mają samochody marki MINI, Porsche, Toyota oraz Land Rover;
- najwyższym poziomem zadowolenia klientów cieszą się marki Subaru, Porsche oraz Honda (w pierwszej dziewiątce tego zestawienia aż sześć miejsc należy do koncernów azjatyckich);
- najwyższy poziom jakości postrzeganej oraz parametry ekonomiczne charakteryzują modele marki Audi, Mercedes-Benz oraz BMW. Przy uwzględnieniu danych dotyczących niezawodności (na podstawie statystyk awaryjności ADAC oraz TUV) kolejność wygląda następująco: Audi, Porsche, Mercedes-Benz;
- w rankingu ekologicznym przoduje marka BMW (uwagę zwraca awans Subaru z pozycji 23. na piątą).
Źródło: Samar.pl