Trwa ładowanie...

Audi bije rekordy

Audi bije rekordyŹródło: zdjęcie producenta
dl82b4o
dl82b4o

Audi sprzedało w 2011 roku 1 302 650 samochodów, a tym samym pobity został dotychczasowy rekord z poprzedniego roku o 19,2 proc. Wyraźną dynamikę wzrostu można było zaobserwować we wszystkich regionach.

W Europie Audi wypadło znacznie lepiej niż rynek, odnotowując 12,2-procentowy wzrost sprzedaży (726 300 samochodów) i umacniając swoją wiodącą pozycję w segmencie premium. Znaczący wzrost sprzedaży producent z Ingolstadt odnotował na rodzimym rynku. Tam klienci Audi odebrali 254 011 nowych samochodów, o 10,8 proc. więcej, niż w 2010 roku. Wyjątkowo udany był ubiegły rok również w Wielkiej Brytanii i Francji. Na Wyspach wielkość sprzedaży wzrosła o 15,7 proc. do 115 345 sztuk, Audi France zakończyło rok wzrostem o 18,1 proc. i po raz pierwszy przekroczyło liczbę 60 000 aut (62 009).

Mimo trudnej sytuacji na rynku, Audi odnotowało wzrost także w Hiszpanii (3,4 proc.) i Włoszech (+0,03 proc.). Na pozostałych dziesięciu największych rynkach producent z Ingolstadt mógł pochwalić się dwucyfrowym wzrostem sprzedaży w stosunku do 2010 roku. W Rosji rok zamknął się wzrostem o 25,6 proc. (23 250 sprzedanych samochodów), co miało istotny wpływ na wzrost sprzedaży w Europie Wschodniej.

Od momentu wprowadzenia na rynek nowej generacji A8 i A6 oraz A7 Sportback co najmniej jeden na czterech klientów w USA wybiera model klasy wyższej. Dzięki temu Audi w ciągu roku zwiększyło udział najwyższych serii w sprzedaży w USA o ponad połowę. W ubiegłym roku Audi sprzedało w USA 117 561 samochodów, co oznacza wzrost o 15,7 proc. w porównaniu z rokiem 2010.

dl82b4o

Także w innych regionach świata modele klasy wyższej dynamizowały sprzedaż: jeszcze przed wprowadzeniem nowej generacji A6 na chiński rynek, który jest najważniejszy dla tej limuzyny, model ten odnotował wzrost o 12,2 proc. do 229 200 sprzedanych aut. Na wzrost sprzedaży w Chinach, o 37,3 procent, wpływ miał z jednej strony duży popyt na importowane modele marki, z drugiej strony zwiększenie w połowie roku zdolności produkcyjnych zakładów w Changchun. W 2011 roku Audi przekazało chińskim klientom 313 036 samochodów i znacznie zwiększyło swoją przewagę w segmencie Premium.

Ważną rolę odegrały w ubiegłych miesiącach także takie rozwojowe rynki, jak Korea Południowa (+ 30,9 proc., 10 346 samochodów) i Afryka Południowa (+ 20,4 proc., 14 523 samochody). Oba osiągają teraz poziom sprzedaży porównywalny z Rosją. W Ameryce Południowej w 2011 roku pod względem wzrostu sprzedaży wybijały się głównie Meksyk (+ 46,8 proc.) i Brazylia (+ 68,0 proc.). Jeszcze bardziej zwiększyła się sprzedaż Audi w Indiach, wzrosła bowiem o 83,5 proc. do 5 511 aut, czego nie udało się dokonać żadnej innej marce premium.

dl82b4o
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dl82b4o
Więcej tematów