Audi A8: 13 centymetrów więcej

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

To było do przewidzenia. Audi, tak jak jego konkurenci z segmentu, wprowadza przedłużoną wersję swojej flagowej limuzyny.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

13 to dla wielu liczba pechowa, wygląda jednak na to, że w Audi myślą inaczej. Dokładnie o 130 mm wydłużono bowiem Audi A8 w wersji L. O tę samą wartość zwiększono rozstaw osi, jednak szerokość całej konstrukcji pozostała taka sama. W rezultacie aluminiowa sylwetka wykonana w technologii Audi Space Frame nie straciła na swojej elegancji. Nadal można odnieść wrażenie, że A8 L to 007 w świetnie skrojonym smokingu od Vesper - muskularny, ale niebywale elegancki. Audi twierdzi, że dzięki technologii ASF nadwozie mimo dodatkowych centymetrów zachowało swoją sztywność, co wpłynie korzystnie zarówno na sterowność limuzyny, jak sposób pochłaniania wstrząsów i hałasów.

* TUTAJ ZOBACZYSZ WIĘCEJ ZDJĘĆ AUDI A8L * Oczywiście wersje L powstają z myślą o pasażerach tylnej kanapy. Ci którzy wybiorą Audi A8 L powinni zastanowić się nad opcją z dwoma oddzielnymi siedzeniami, których wygoda i poziom zaawansowania są na tyle duże, że prezes, czy gwiazda popu nie odczują specjalnej różnicy po przesiadce z prywatnego odrzutowca. Obydwa fotele są w pełni elektrycznie sterowane, podgrzewane i wentylowane. Siedzenie za fotelem pasażera, rozkłada się do pozycji, w której można udać się na małą drzemkę. Masażystka już się nie zmieści, za to fotele Audi A8 mogą spełniać i tę funkcję, wystarczy wybrać jeden z 4 programów.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Audi to "Vorsprung durch Technik" nie dziwi więc obecność dużej ilości multimediów. Zestaw Bang&Olufsen ma 1400 W mocy i 19 głośników. Całe to centrum rozrywki jest w pełni sterowalne dzięki wyświetlaczowi systemu MMI umieszczonemu na konsoli pomiędzy fotelami. Fani elektronicznych gadżetów zapewne zwrócą uwagę na ciekawą funkcję systemu MMI navigation plus, która pozwala wprowadzać adresy i numery telefonów za pośrednictwem dotykowego wyświetlacza. Wystarczy palcem nakreślić zarys litery, albo cyfry, a system rozpozna ją i na tej podstawie podejmie wyszukiwanie. Wybieranie głosowe też jest możliwe.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Pod maskę trafił potężny motor W12. Ma on pojemność 6,3l i jest wykonany w technologii FSI. W rezultacie produkuje 500 KM. To pozwala na osiągnięcie potężnej limuzynie 100 km/h w 4,9 s.
Maksymalny moment obrotowy 625 Nm osiągany jest nieco powyżej 3500 obr/min. Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h. W jednostce W12 zastosowano też system kontroli temperatury, podobny do tego w nowym Q7. Zestaw zaworów otwiera cyrkulację płynu chłodniczego dopiero po osiągnięciu optymalnej temperatury. Wpływa to na wydajność całej jednostki. Potężny motor pali wg Audi 12 l/100km. Całość dzięki aluminiowej konstrukcji waży 247 kg. Moc trafia na wszystkie cztery koła poprzez 8-stopniowy automat. W normalnych warunkach 40% mocy trafia na przednią oś, a 60% na tylną. Jeśli jednak zajdzie taka potrzeba nawet 80% mocy może trafić na tylne koła.

Audi A8 L to gracz w klasie, w której nie można sobie pozwolić na wpadki. Wykonany z doskonałych materiałów i wyposażony w nowoczesną technologię zapewne zwróci uwagę bogatych klientów na całym świecie. Audi pokaże A8 L W12 na wystawie w Pekinie, co jest ukłonem w stronę chińskiego rynku, jednego z największych odbiorców pojazdów tego typu.

Źródło artykułu: Moto Target
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła