Audi A7 z szeregiem nowości

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Audi A7 to limuzyna w sportowym stylu, która zadebiutowała w 2010 roku. Niemiecka marka postanowiła nieco odświeżyć ten model. Wśród zmian znajdziemy nowe jednostki napędowe, nową skrzynię biegów, nowe reflektory przednie i światła tylne oraz poprawiony systemom infotainment.

Na zewnątrz najnowsze Audi A7 wyróżnia pojedynczo obramowana osłona chłodnicy, zmienione zderzaki, końcówki dużych rur wydechowych oraz reflektory. W standardzie montowane są teraz przednie reflektory diodowe, a na życzenie dostępne są reflektory Matrix LED, które oświetlają drogę bez oślepiania innych uczestników ruchu drogowego. W połączeniu z reflektorami Matrix LED, Audi oferuje przednie kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania. Z tyłu pojazdu są one elementem wyposażenia seryjnego (znane już ze sportowego modelu R8).

Na początek, nowe Audi A7 Sportback oferowane jest z pięcioma jednostkami napędowymi – dwoma silnikami benzynowymi i trzema jednostkami wysokoprężnymi. Zakres ich mocy sięga od 218 KM do 333 KM. Wszystkie spełniają normę Euro 6. Silnik 3.0 TDI o mocy 272 KM, w dużej mierze stworzono na nowo, od podstaw. Trzylitrowy motor V6 w wersji „ultra“, o mocy 218 KM, w połączeniu z napędem na przednią oś według producenta zużywa średnio 4,7 l paliwa na 100 km, co odpowiada emisji 122 g CO2 na km. W S7 montuje się silnik 4.0 TFSI o mocy 450 KM, wykorzystujący innowacyjną technikę, która przy niższych obciążeniach dezaktywuje wybrane cylindry.

Jednostka napędowa 3.0 TDI Biturbo o mocy 320 KM współpracuje z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów tiptronic, a wszystkie pozostałe silniki z siedmiostopniową przekładnią S tronic. Warianty z napędem tylko na przednią oś wyposażono w zupełnie nową przekładnię z podwójnym sprzęgłem, która zastąpiła skrzynię multitronic. W modelach o mocy powyżej 272 KM, stały napęd na cztery koła quattro można uzupełnić o sportowy mechanizm różnicowy, w aktywny sposób przekazujący moment obrotowy na koła osi tylnej.

Doskonałym uzupełnieniem systemu MMI Navigation plus jest Audi connect. Wykorzystując szybki standard transmisji danych LTE, łączy samochód z Internetem. Audi Phone Box pozwala na skonfigurowanie osobistego telefonu komórkowego z anteną samochodową, poprawiając w ten sposób zasięg i jakość rozmów. Najbardziej zaawansowane rozwiązanie w palecie HiFi to system nagłaśniający Advanced Sound System marki Bang & Olufsen.

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy