Audi odświeżyło jeden ze swoich najpopularniejszych modeli - A3. Samochód wzbogacił się o nowe światła, silniki i systemy wsparcia kierowcy.
Styliści zmienili też osłonę chłodnicy, która jest teraz szersza. Modyfikacja reflektorów przednich polega na ich spłaszczeniu i wyostrzeniu krawędzi. Opcjonalnie dostępne będą światła LED oraz diodowe Matrix z kierunkowskazami ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania, oświetlania znaków drogowych oraz doświetlania pobocza. Do wyboru będzie 12 kolorów lakieru, w tym 5 nowych.
Nowością w A3 jest też asystent jazdy w korku, który utrzymuje odpowiedni odstęp do poprzedzającego samochodu. W ofercie pojawi się również funkcja awaryjnego hamowania, asystent ruchu poprzecznego czy wirtualny kokpit z ekranem TFT o przekątnej 12,3 cala. Na nowo zaprojektowano strukturę menu systemu MMI, która przypomina układ znany ze smartfonów. Pojawią się też funkcje dostępne online, takie jak nawigacja Google Earth i Google Street View, informacje o ruchu drogowym pobierane w czasie rzeczywistym, wiadomości, prognoza pogody czy praktyczne wskazówki turystyczne.
Gama silników Audi A3 obejmuje cztery jednostki - dwie benzynowe i dwie wysokoprężne. Po raz pierwszy auto będzie dostępne z trzycylindrowym motorem 1,0 TFSI (115 KM, 200 Nm) o średnim spalaniu 4,5 l/100 km. Pozwala on na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,7 s oraz osiągnięcie prędkości maksymalnej 206 km/h. Pozostałe wersje napędowe to 1,4 TFSI (150 KM, 250 Nm) z systemem odłączania cylindrów, 1,6 TDI (110 KM) oraz 2,0 TDI (150 KM). Obydwa warianty dieslowskie będą dostępne z napędem na cztery koła quattro.
Źródło: Audi
ll