Audi A3 Limousine
Silny konkurent Mercedesa CLA
None
Mercedes CLA ma teraz bardzo silnego konkurenta. Audi wprowadzając na rynek nowy model A3 Limousine zamierza rozpocząć podbój klasy kompaktowych limuzyn.
Pojazd prezentuje się sportowo. Stylistyka auta jest połączeniem klasycznej koncepcji podziału bryły samochodu na 3 strefy z filozofią coupe. Po bokach przebiega ostro zarysowana linia "tornado" na której załamują się refleksy świetlne. A3 Limousine jest szersze i niższe od odmiany Sportback - długość samochodu wynosi 4,46 m, szerokość 1,8 m, wysokość 1,42 a rozstaw osi 2,64 m. Nad progami przebiega linia "dynamic" - bardziej wygięta niż w przypadku pozostałych A3. Powierzchnie boczne są mocniej wytłoczone, a wnęki kół dalej wysunięte na zewnątrz. Spoiler zintegrowano z pokrywą bagażnika zaś szerokie i płaskie światła tylne podkreślają linie poziome.
Ciężar własny pojazdu z silnikiem 1,4 TFSI wynosi 1 205 kg. Tak niski wynik udało się osiągnąć dzięki zastosowaniu w przedziale pasażerskim elementów z hartowanych stopów stali a maski silnika z aluminium. Zależnie od silnika różnie dopasowany jest przedział obciążeń między osiami (od 60 proc. z przodu do 40 proc. z tyłu). Przy przedniej osi zastosowano konstrukcję McPhersona z trójkątnymi wahaczami poprzecznymi i aluminiowymi zwrotnicami. Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy współpracuje z różnymi systemami wsparcia kierowcy. W przypadku zawieszenia 4-wahaczowego tylnej osi oddzielnie zamontowano sprężyny i amortyzatory, a w samej osi zastosowano jeden stalowy wspornik. Nowe, 4-drzwiowe auto porusza się na kołach o średnicy od 16 do 19 cali.