Trwa ładowanie...

Aprilia Shiver 900 zniknęła z Europy i pojawiła się w Chinach jako Cyclone RA9

Chińczycy nie raz już kopiowali europejskie motocykle, ale tym razem sytuacja wygląda inaczej. Koncepcyjny Cyclone RA9 bazuje na wycofanej w Europie Aprilii Shiver 900, dając włoskiej platformie drugie życie. I trzeba przyznać, że chiński motocykl prezentuje się naprawdę dobrze.

Cyclone RA9 Cyclone RA9 Źródło: Materiały prasowe, fot: Zongshen
d2xqs7l
d2xqs7l

Zongshen jest dziś jednym z największych producentów motocykli w Chinach, a zatem i na świecie. Firma ta tworzy nie tylko własne konstrukcje, ale dzięki umowie z Piaggio dostarcza też na niektóre rynki motocykle marki Aprilia. Teraz ta włosko-chińska współpraca przybrała nową formę. Gdy po wprowadzeniu normy Euro 5 Aprilia musiała wycofać z oferty nakeda Shiver 900, jego technologię postanowił wykorzystać Zongshen.

Podczas tegorocznego Chongqing International Motor Expo pojawił się nowy koncept, który Zongshen przygotował pod swoją marką premium Cyclone. Motocykl nazwany RA9 to tak naprawdę usprawniona i przeprojektowana Aprilia Shiver 900. Rama i zawieszenie zostały bezpośrednio zaczerpnięte z włoskiego motocykla. Nieco zmienił się natomiast silnik.

Cyclone RA9 Materiały prasowe
Cyclone RA9 Źródło: Materiały prasowe, fot: Zongshen

Chińscy inżynierowie wzięli dwucylindrowy, widlasty silnik o pojemności 896 cm3 i powiększyli go do 987 cm3. Dzięki temu moc wzrosła z 95 KM do 113 KM. Nie wiadomo, czy w takiej wersji spełniłby normę Euro 5, ale w Chinach wymogi są mniej restrykcyjne, więc nowy motocykl na pewno może trafić na tamten rynek.

d2xqs7l

Zongshen zadbał też o to, aby Cyclone RA9 wyglądał inaczej od oryginału i chiński projekt naprawdę może się podobać. W oczy od razu rzuca się mocno zabudowana tylna felga, ale też pojedyncza końcówka układu wydechowego wychodząca centralnie spod siedzenia. Do tego dochodzi dobrze wyglądające przednie światło, liczne przetłoczenia i elementy stylistyczne po bokach, a nawet spory element na dole motocykla, który tworzy aerodynamiczną sylwetkę.

Cyclone RA9 Materiały prasowe
Cyclone RA9 Źródło: Materiały prasowe, fot: Zongshen

Szanse, że Cyclone RA9 trafi do Europy, są praktycznie zerowe. W końcu powstał dzięki temu, że Shiver 900 został z niej wycofany i zastąpiony przez Tuono 660. Aprilia skupia się teraz na udanej platformie 660, ale dobrze wiedzieć, że Shiver 900 dostał w Chinach drugie i naprawdę ciekawe życie.

Cyclone RA9 Materiały prasowe
Cyclone RA9 Źródło: Materiały prasowe, fot: Zongshen
Cyclone RA9 Materiały prasowe
Cyclone RA9 Źródło: Materiały prasowe, fot: Zongshen
Cyclone RA9 Materiały prasowe
Cyclone RA9 Źródło: Materiały prasowe, fot: Zongshen
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d2xqs7l
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2xqs7l
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj