Aprilia przygotowała wersje specjalne swoich topowych modeli. SE-09 SBK nawiązuje do wyczynowych maszyn
Aprilia RSV4 Factory oraz Tuono V4 Factory to dwa topowe motocykle Aprili. Choć tylko pierwszy jest pełnokrwistym sportowcem, to również naked (dość sportowy) dostał edycję specjalną o nazwie SE-09 SBK. Jest to sposób Włochów na uczczenie sukcesów w Mistrzostwach Świata Superbike’ów.
Może trochę dziwić, że Aprilia przygotowała edycję specjalną związaną z mistrzostwami WorldSBK, ale może Włosi wyszli z założenia, że brak okazji to też dobra okazja? W końcu już nie startują w tej klasie wyścigowej. Dlatego specjalne motocykle zostały zaprezentowane przez kierowców fabrycznej ekipy biorącej udział w MotoGP — Aleixa Espargaró i Mavericka Viñalesa.
Nie zmienia to faktu, że od momentu, gdy Max Biaggi 26 lipca 2009 r. wywalczył pierwsze zwycięstwo dla Aprili RSV4, model ten odnotował na swoim koncie sporo sukcesów. Były to 44 wygrane i 102 podia, co przełożyło się na trzy tytuły mistrzowskie kierowców i cztery producentów.
Edycja nazwana SE-09 SBK oczywiście wyróżnia się malowaniem oraz oznaczeniami na baku. Do tego Włosi dorzucili wykonane z włókna węglowego przedni błotnik i wlot powietrza do hamulców.
Aprilia RSV4 Factory to najszybszy model w ofercie marki, który oferuje 217 KM przy 13 000 obr/min, a do tego prowadzenie, które jeszcze lepiej sprawdzi się na torze niż podczas codziennej jazdy. Aprilia Tuono V4 Factory ma bardziej nakedowo zestrojony silnik i zauważalnie mniejszą (choć nadal imponującą) moc 175 KM przy 11 350 obr/min.