Amerykański Civic

Obraz

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8732/civic-2006-usa-02.jpg',550,367) ) |
| --- | Na pierwszy rzut oka tylko nieznacznie różni się debiutujący w USA nowy Civic od swego europejskiego odpowiednika, który po raz pierwszy zadebiutuje podczas zbliżającego się salonu motoryzacyjnego we Frankfurcie. Różnice pomiędzy obiema wersjami są ciekawe w dwójnasób: pokazują przepaść pomiędzy motoryzacją amerykańską i europejską, a także demonstrują możliwości i zaplecze Hondy, które oby kiedyś trafiło i do nas.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8732/civic-2006-usa-05.jpg',550,366) ) |
| --- | W USA do sprzedaży trafiają cztery wersje Civica: sportowy Civic Si, ekologiczny hybrydowy Civic Hybrid, oraz „standardowe” coupe i sedan. Honda Civic Si wyposażona jest w dwulitrowy motor o mocy 197 KM osiąganej przy 7,8 tys obr/min. Moment przenoszony jest za pośrednictwem sześciobiegowej skrzyni manualnej. Koła o siedemnastocalowych aluminiowych felgach zamocowano z oponami o szerokości 215 mm.
Wersja hybrydowa wyposażona jest w silniczek spalinowy 1,3 i-VTEC i silnik elektryczny o mocy 15 kW. Obie jednostki dostarczają moc 110 KM, a standardowo montowana jest bezstopniowa przekładnia CVT.
„Standardowy” Civic cupe i sedan napędzany będzie całkiem nową jednostką 1,8 litra o mocy 140 KM, która dostępna będzie również w Europie. Fakt, że u nas wersja podstawowa wyposażona będzie w silnik 1,4 o mocy 90 KM najlepiej ilustruje przepaść ekonomiczną między Starym i Nowym Światem. Jedyna przewaga Europy polega na tym, że u nas oferowana będzie wersja wysokoprężna napędzana rewelacyjnym silnikiem 2,2 litra mocy 140 KM.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8732/civic-2006-usa-08.jpg',550,367) ) |
| --- | W porównaniu z dotychczas sprzedawaną generacją Civica, ten nowy jest nieco krótszy, niższy i szerszy zarówno w wersji coupe. Coupe jest krótsze o 1,5 cm, ale rozstaw osi urósł o 8,13 cm. Wysokość zmalała o 4 cm, a szerokość urosła o 5 cm. Sedan jest teraz dłuższy o 3,5 cm, szerszy o 3,8 cm i niższy o 0,5 cm.
Zapewne największe dostrzegalne zmiany dotyczą wnętrza, które dotychczas wyglądało raczej spartańsko. Teraz zaś, Civic szczyci się ultra nowoczesnym wystrojem, które jest - z grubsza - takie samo w wersji amerykańskiej i europejskiej. Żeby jeszcze poziom podstawowego wyposażenia był zbliżony...

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀