| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8732/civic-2006-usa-02.jpg',550,367) ) |
| --- | Na pierwszy rzut oka tylko nieznacznie różni się debiutujący w USA nowy Civic od swego europejskiego odpowiednika, który po raz pierwszy zadebiutuje podczas zbliżającego się salonu motoryzacyjnego we Frankfurcie. Różnice pomiędzy obiema wersjami są ciekawe w dwójnasób: pokazują przepaść pomiędzy motoryzacją amerykańską i europejską, a także demonstrują możliwości i zaplecze Hondy, które oby kiedyś trafiło i do nas.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8732/civic-2006-usa-05.jpg',550,366) ) |
| --- | W USA do sprzedaży trafiają cztery wersje Civica: sportowy Civic Si, ekologiczny hybrydowy Civic Hybrid, oraz „standardowe” coupe i sedan. Honda Civic Si wyposażona jest w dwulitrowy motor o mocy 197 KM osiąganej przy 7,8 tys obr/min. Moment przenoszony jest za pośrednictwem sześciobiegowej skrzyni manualnej. Koła o siedemnastocalowych aluminiowych felgach zamocowano z oponami o szerokości 215 mm.
Wersja hybrydowa wyposażona jest w silniczek spalinowy 1,3 i-VTEC i silnik elektryczny o mocy 15 kW. Obie jednostki dostarczają moc 110 KM, a standardowo montowana jest bezstopniowa przekładnia CVT.
„Standardowy” Civic cupe i sedan napędzany będzie całkiem nową jednostką 1,8 litra o mocy 140 KM, która dostępna będzie również w Europie. Fakt, że u nas wersja podstawowa wyposażona będzie w silnik 1,4 o mocy 90 KM najlepiej ilustruje przepaść ekonomiczną między Starym i Nowym Światem. Jedyna przewaga Europy polega na tym, że u nas oferowana będzie wersja wysokoprężna napędzana rewelacyjnym silnikiem 2,2 litra mocy 140 KM.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8732/civic-2006-usa-08.jpg',550,367) ) |
| --- | W porównaniu z dotychczas sprzedawaną generacją Civica, ten nowy jest nieco krótszy, niższy i szerszy zarówno w wersji coupe. Coupe jest krótsze o 1,5 cm, ale rozstaw osi urósł o 8,13 cm. Wysokość zmalała o 4 cm, a szerokość urosła o 5 cm. Sedan jest teraz dłuższy o 3,5 cm, szerszy o 3,8 cm i niższy o 0,5 cm.
Zapewne największe dostrzegalne zmiany dotyczą wnętrza, które dotychczas wyglądało raczej spartańsko. Teraz zaś, Civic szczyci się ultra nowoczesnym wystrojem, które jest - z grubsza - takie samo w wersji amerykańskiej i europejskiej. Żeby jeszcze poziom podstawowego wyposażenia był zbliżony...