| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/17798/volvo-poduszki-01.jpeg',550,412) ) |
| --- | Dość powściągliwie jubileusz 20-lecia stosowania poduszek powietrznych świętuje Volvo – marka, która lubi uchodzić za szczególnie bezpieczną. Ten umiar wynikać może z faktu, że… to Mercedes, jako pierwszy producent na świecie zaczął instalować poduszki powietrzne.
Pomysł nadmuchiwanego balona, który chroniłby nas przed DOTKLIWYMI skutkami kontaktu z kierownica podczas zderzeń czołowych ma już prawie pół wieku. Testowane wówczas rozwiązania nie mogły się jednak przyjąć, bo bez elektroniki system poduszek musiał być aktywowany ręcznie. Zważywszy na zazwyczaj dość emocjonujące okoliczności poprzedzające zderzenie, trudno było zakładać, że kierowca zacznie tuż przed uderzeniem szukać jakiejkolwiek dźwigienki.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/17798/volvo-poduszki-02.jpeg',550,412) ) |
| --- | Wcześniej od Volvo, bo już 27 lat temu Mercedes-Benz zaczął instalować poduszki powietrzne w swych najbardziej luksusowych limuzynach klasy S. Volvo zanotowało więc spore spóźnienie. By zmazać tę ujmę na honorze, Volvo w sposób jak najbardziej twórczy rozwinęło zastosowanie wynalazku wprowadzonego do użytku przez Mercedesa. Zaczęło mianowicie stosować poduszki boczne, reklamując je skrótem SIPS (Side Impast Protection System). Volvo też jako pierwsze zaczęło instalować boczne kurtyny powietrzne.