| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/17880/lexus-ls600h-02.jpeg',550,412) ) |
| --- | W czerwcu tego roku liczba wszystkich sprzedanych samochodów hybrydowych Toyoty i Lexusa osiągnęła poziom miliona egzemplarzy. Tym samym, traktowany niekiedy sceptycznie napęd spalinowo-elektryczny ostatecznie potwierdził swa rynkową przydatność.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8077/prius-2-01.jpg',600,422) ) |
| --- | W 2000 roku rozpoczęto sprzedaż Toyoty Prius – pierwszego seryjnie produkowanego samochodu o napędzie hybrydowym. Wówczas, ze względu na skromną powierzchowność, niezbyt imponujące osiągi i wysoką cenę, hybrydowy napęd traktowany był pobłażliwie. Jednak Toyota rozwinęła znacząco tę technologię, dzięki czemu nowoczesne auta hybrydowe korzystają z synergii obu silników, co przekłada się na doskonałą dynamikę. Flagowym autem hybrydowym koncernu Toyoty jest teraz limuzyna Lexus LS 600h L.
Drugim, po postępie technologicznym czynnikiem rozwoju hybryd, jest stały wzrost cen paliw i upolitycznienie kwestii ich dostaw. Większość z miliona wyprodukowanych dotychczas przez koncern Toyoty hybrydowych samochodów sprzedanych została w USA. Tylko w 2007 roku na rynku pojawi się dalszych 250 tys egzemplarzy. Dalszej ekspansji z hybryd zagrozić może tylko… dalszy postęp technologiczny w zakresie napędu ekologicznego. Wszak wiadomo, że napęd hybrydowy ogranicza jedynie spalanie paliw ropopochodnych, a prawdziwy przełom wprowadzić może napęd wodorowy…