Trwa ładowanie...

Nowe skutery Yamaha NMax 125/155 i D’elight. Modele na prawo jazdy kategorii B

Yamaha zaprezentowała nowe odsłony swoich skuterów z silnikami 125 cm3. Modele NMax 125 i 155 otrzymały wygląd, który prezentuje nowy styl miejskich jednośladów. D’elight natomiast łączy współczesny projekt z detalami retro.

Yamaha NMax 125Yamaha NMax 125Źródło: Materiały prasowe, fot: Yamaha
d1sskzo
d1sskzo

Nowe Yamahy NMax 125 i 155 łatwo poznać dzięki zmienionej stylistyce. Trzeba przyznać, że przód tych jednośladów mimo swojej prostoty wygląda świeżo i wyróżnia się nowoczesnością. Projektanci mieli na uwadze nie tylko wygląd ale też to, aby nowe nadwozie lepiej chroniło przed wiatrem. Całość uzupełniają światła LED. Nowa jest też rama z powiększonym do 7,1 l zbiornikiem paliwa, który zapewnia zasięg ok. 300 km. Konstrukcja została też zaprojektowana z myślą o ergonomii.

Yamaha NMax 125 (oraz 155) otrzymała nowy silnik spełniający normę emisji spalin Euro 5. Jednostka napędowa o pojemności 125 cm3 dostarcza maksymalną moc 12,2 KM przy 8000 obr./min. Nowością jest system start stop, który włącza silnik po zatrzymaniu się np. na światłach i uruchamia go po zwolnieniu hamulca i dodaniu gazu. Silnik w wersji 155 cm3 natomiast generuje moc 14,9 KM przy 8000 obr./min.

Yamaha NMax 155 Materiały prasowe
Yamaha NMax 155Źródło: Materiały prasowe, fot: Yamaha

Yamahy NMax 125 i 155 z założenia są modelami z nieco wyższej półki, a to oznacza bogatsze wyposażenie i zadbano również o nowości na tym polu. Wśród niego znalazła się kontrola trakcji, która ma przydać się szczególnie mniej doświadczonym kierowcom. Bezpieczeństwo poprawia zastosowanie hamulca tarczowego nie tylko z przodu, ale też z tyłu. Natomiast z przydatnych rozwiązań warto jeszcze wymienić dostęp bezkluczykowy czy gniazdo 12 V.

d1sskzo

Ciekawostką jest też możliwość połączenia smartfonu z komputerem pokładowym SCCU. Dzięki temu na ekranie swojego urządzenia można zobaczyć takie informacje jak stan akumulatora, poziom oleju czy zużycia paliwa, a także sprawdzić lokalizację zaparkowanego skutera. Dzięki takiemu połączeniu przez Bluetooth informacje przekazywane są też w drugą stronę – na wyświetlaczu skutera mogą być wyświetlane informacje o przychodzących połączeniach, wiadomościach e-mail, SMS-ach czy o poziomie naładowania baterii telefonu.

Yamaha D'elight Materiały prasowe
Yamaha D'elightŹródło: Materiały prasowe, fot: Yamaha

Drugą nowością w segmencie skuterów 125 cm3 jest nowa odsłona modelu Yamaha D'elight, czyli bardziej podstawowego skutera japońskiej marki. Model ten łączy klasyczny styl (z chromowanymi wstawkami i zegarem w starym stylu) z nowoczesną sylwetką. W przypadku D’elight celem było stworzenie najlżejszego skutera w tej klasie i z płynami waży on tylko 101 kg.

Również w przypadku Yamaha D’elight zastosowano silnik z fukcją start stop, który został dostosowany do normy Euro 5. Jednak w tym modelu jednostka o pojemności 125 cm3 jest nieco słabsza i ma maksymalną moc 8,4 KM przy 7000 obr./min.

Yamaha Tricity 300 Materiały prasowe
Yamaha Tricity 300Źródło: Materiały prasowe, fot: Yamaha

Razem z dwoma skuterami 125 cm3 poinformowano o zmianach w trzecim modelu japońskiej marki, którym mogą jeździć osoby posiadające prawo jazdy kategorii B od co najmniej trzech lat. Chodzi o trójkołowy skuter Yamaha Tricity 300. W jej przypadku modyfikacje są niewielkie i wiążą się z dostosowaniem silnika do normy Euro 5.

d1sskzo

Z opisanych nowych modeli Yamaha D'elight będzie pierwszą, która trafi do sprzedaży – już w grudniu 2020 r. Yamaha NMax 125 i Tricity 300 będzie można kupić od lutego 2021 r. Dłużej, bo do sierpnia 2021 r., będzie trzeba poczekać na Yamahę NMax 155.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d1sskzo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1sskzo
Więcej tematów