Trwa ładowanie...

Nadjeżdża tani scrambler. Przyłapano wspólny projekt Triumpha i Bajaja

Zauważono testowy prototyp długo oczekiwanego motocykla, który będzie efektem współpracy brytyjskiego Triumpha i indyjskiego Bajaja. Będzie to model łączący typowe cechy marki z Hinckley z budżetowym podejściem zapewniającym dużo niższą cenę.

Triumph Street Scrambler doczeka się tańszego brataTriumph Street Scrambler doczeka się tańszego brataŹródło: Materiały prasowe, fot: Triumph
d3dt5ub
d3dt5ub

Motocykl przyłapany podczas testów to bez wątpienia nowy triumph. Ma on charakterystyczne dla tej marki przednie światło, osłony po bokach zbiornika paliwa, a na silniku znalazło się nawet miejsce na logo Triumpha. Postarano się, aby zachować cechy brytyjskich maszyn. Z drugiej strony widać, gdzie postanowiono zaoszczędzić.

Motocykl zamiast klasycznych szprychowych kół ma tańsze aluminiowe. Jeśli chodzi o zawieszenie, to z przodu mamy typowy widelec upside-down, natomiast z tyłu pojedynczy amortyzator, w odróżnieniu od charakterystycznych dla Triumpha oldschoolowych dwóch. Hamulce sprawiają wrażenie, że są tymi samymi podzespołami od ByBre, które montowane są w (produkowanym również przez firmę Bajaj) KTM-ie 390 Adventure i z przodu mają tylko jedną tarczę.

Silnik to jednocylindrowa konstrukcja, której wygląd został dostosowany tak, aby przypominać jednostki napędowe linii Bonneville. Zatem zarówno sam silnik, jak i początek wydechu oraz pionowa chłodnica nawiązują do innych modeli Triumpha. Spodziewana pojemność to 350-500 cm3.

Choć wydech nie jest poprowadzony wysoko, tak jak w aktualnie oferowanych scramblerach brytyjskiej marki, to jego tył uniesiony jest ku górze i wygląda, że właśnie z tego typu motocyklem mamy do czynienia. Potwierdzają to opony na delikatnej kostce, które dodają stylu, choć lepiej sprawdzą się na asfalcie niż na szutrach.

d3dt5ub

Testowy motocykl miał sporo sakw (łącznie z torbą na baku), ale wygląda na to, że z powodu kształtu wydechu, podobnie jak w innych scramblerach Triumpha, boczny kufer będzie można zamontować tylko z lewej strony.

Zaskakiwać może spory prostokątny wyświetlacz, który nie pasuje style do motocykla (ani do tego, co Triumph oferuje w innych modelach tego typu). Jednak wydaje się, że jest to po prostu ekran wzięty ze wspomnianego KTM-a do testowej maszyny, a w gotowym motocyklu zostanie on zastąpiony czymś bardziej stylowym.

Nowy triumph tworzony przez Bajaja pozwoli Brytyjczykom wejść na nowy rynek – w Europie zaoferują motocykl dla początkujących, natomiast w Azji wpasują w najpopularniejszy w tym rejonie świata segment. Będzie to też najtańszy model Triumpha i choć bez wątpienia jego budżetowość będzie widoczna, to już widać, że projektanci postarali się, aby nowy motocykl pasował do stylu brytyjskiej marki.

Triumph's Bajaj Baby Scrambler: 7 Things You Need To Know!

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d3dt5ub
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3dt5ub
Więcej tematów