Australijczycy znani są z budzącego zdziwienie akcentu, zamiłowania do zawodów w strzyżeniu owiec i nietypowych akcji promujących właściwe zachowania zmotoryzowanych. Tym razem do walki o zmniejszenie liczby wypadków ruszyły półnagie ciała.
Motor Accident Commission, czyli instytucja zajmująca się na Antypodach bezpieczeństwem w ruchu drogowym, od lat słynie z produkcji spotów, które raczej nie pojawiłyby się w europejskiej telewizji. Australijskie filmiki wręcz ociekają brutalnością. Widocznie ich autorzy wierzą, że pokazanie sytuacji jak najbliższej realiom prawdziwego wypadku da kierowcom do myślenia. Tym razem postawiono jednak na coś zupełnie innego.
MAC rozpoczął akcję, która ma uświadomić właścicielom aut, że zachowanie każdego z nich składa się na stan bezpieczeństwa na drogach. Kiedy więc wszyscy zwolnimy, nasze drogi staną się bardziej przyjazne. Aby ukazać to w jak najbardziej obrazowy sposób, postanowiono stworzyć wizerunek rozbitego samochodu złożonego z ludzi. Ciała siedemnastu modelek i modeli, którzy wzięli udział w tej akcji, zostały pomalowane przez Emmę Hack, australijską artystkę, która brała udział w realizacji teledysku do piosenki „Somebody that I used to know” Gotye. Praca nad ułożeniem samochodu trwała 18 godzin.
tb/