Francuzi szykują się do ofensywy na segment limuzyn klasy średniej. Asem w rękawie ma być nowa Laguna.
W założeniach stylistów oraz inżynierów Laguna trzeciej generacji ma nawiązać równorzędną walkę z Fordem Mondeo, Audi A4 oraz innymi liderami rynku.
Nieprzypadkowo kabina zostanie wykończona tworzywami wysokiej jakości, aluminium, drewnem i skórą. Większą przestronność wnętrza zagwarantuje wydłużenie nadwozia o 10 centymetrów.
Sprawną jazdę ułatwi dopracowany zespół napędowy. Laguna III będzie otrzymywała 6-biegowe skrzynie biegów, które zostaną zestawione z silnikami benzynowymi oraz dieslami. W podstawowym wariancie można się spodziewać motoru 1.6 o mocy 115 KM, zaś pasjonaci osiągów otrzymają potężne V6 o pojemności 3,5 litra i mocy 245 KM. W ofercie najprawdopodobniej nie zabranie też 3-litrowego diesla V6 o mocy 220 KM, który powstał we współpracy z Nissanem
Tradycyjnie dla Renault, wyjątkowo duży nacisk zostanie położony na kwestię bezpieczeństwa czynnego oraz biernego. Klient może być pewien, że nawet w podstawowej wersji otrzyma komplet poduszek powietrznych, a także innych systemów dbających o zdrowie i życie podróżnych. Trudno też oczekiwać innego wyniku, niż 5 gwiazdek w test-crashach.
Samochód zostanie oficjalnie zaprezentowany pod koniec bieżącego roku na targach Frankfurt Motor Show. Do salonów sprzedaży z pewnością trafi hatchback oraz praktyczne kombi.
Łukasz Szewczyk