WAŻNE
TERAZ

Zełenski w Białym Domu. Trwa spotkanie z Trumpem [NA ŻYWO]

Zero FXE to znana piosenka w nowym wykonaniu. Sprawdzi się w mieście

Zero Motorcycles to amerykański producent elektrycznych jednośladów, który właśnie pokazał nowy FXE. Choć słowo "nowy" jest nieco na wyrost, gdyż różni się on głównie wyglądem. Pod spodem znalazła się dobrze znana technologia.

Zero FXEZero FXE
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Zero Motorcycles
Szymon Jasina

Zero FXE to kolejny model, którego wygląd inspirowany jest maszynami crossowymi. Przede wszystkim jest to bliźniaczy motocykl do modelu FX, choć prezentuje się inaczej. Ma on prostsze linie, mniej przetłoczeń i przedni błotnik w stylu motocykli typu adventure. Jest to dzieło firmy projektowej Huge Design z San Francisco. I, jak podkreśla Zero, położono szczególny nacisk na ergonomię.

Jest to nie tylko wersja dla zwolenników bardziej minimalistycznej stylistyki, ale też model, który ma być bardziej nowoczesny dzięki LED-owym światłom i nowemu 5-calowemu wyświetlaczowi.

Zero FXE
Zero FXE © Materiały prasowe

Zero FXE napędzany jest mocniejszym z dwóch silników oferowanych w modelu FX, który czerpie energię z większych akumulatorów. Elektryczna jednostka napędowa nazwana ZF7.2 generuje moc 46 KM i spory moment obrotowy równy 106 Nm. Wraz z niewielką masą równą 135 kg przekłada się to na niezłe przyspieszenie i prędkość maksymalną 137 km/h.

Nazwa układu napędowego stosowanego w Zero FXE wiąże się z pojemnością akumulatora, która wynosi 7,2 kWh (6,3 kWh netto). Naładowanie od 0 do 100 proc. ze zwykłego gniazdka zajmuje 9,7h, ale przy zastosowaniu najszybszej opcjonalnej ładowarki jest to już 1,8 h (a do 95 proc. tylko 1,3 h). Na jednym ładowaniu w mieście można pokonać 161 km, a przy stałej prędkości 113 km/h zasięg spada do 64 km. Jest to zatem typowo miejski jednoślad.

W USA Zero FXE kosztuje 11 795 dol., czyli równowartość niecałych 46 tys. zł.

Zero FXE
Zero FXE © Materiały prasowe
Zero FXE
Zero FXE © Materiały prasowe
Zero FXE
Zero FXE © Materiały prasowe
Zero FXE
Zero FXE © Materiały prasowe
Zero FXE
Zero FXE © Materiały prasowe
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła