BMW E30
Kolejną propozycją o sportowym zapędach w portfolio bawarskiego koncernu jest kultowe już E30.
Druga generacja Serii 3 miala utrudnione zadanie już na samym początku swojej kariery rynkowej. Po wielkim sukcesie E21, popularna E30 otrzymała szereg dopracowanych rozwiązań technicznych. W ofercie znalazł się dwu i czterodrzwiowy sedan, niezbyt praktyczne kombi, kabriolet, a także nietypowa odmiana cabrio - Baur. Pod kanciastą karoserią, niestety podatną na korozję, skryto ciasne wnętrze. Nie ma to jednak żadnego znaczenia - liczy się frajda z jazdy. Pozycja za kierownicą na opcjonalnych sportowych fotelach jest perfekcyjna, podobnie jak praca całego układu napędowego w zadbanym egzemplarzu.
Biorąc pod uwagę ewentualną odsprzedaż za kilka lat, warto skupić swoje poszukiwania na odmianach sześciocylindrowych - 2,0, 2,5 i 2,7 (129, 171, 127 KM). Na diesle nie zwracajmy uwagi, podobnie jak na inne wyeksploatowane odmiany. Największym problemem w przypadku trójki jest znalezienie bezwypadkowej sztuki, która nie nosi śladów nieprzemyślanego tuningu. Niestety, z każdym rokiem ceny E30 rosną wyraźnie - obecnie powinniśmy szykować przynajmniej 12-15 tysięcy złotych na egzemplarz w satysfakcjonującym stanie.