BMW E34
W czasach swojej świetności Mercedes W124 nie miał zbyt wielu konkurentów.
Jednym z nich było BMW E34, kiedyś jak i dziś trafiające do zupełnie innej grupy odbiorców. Druga generacja piątki opuszczała fabrykę od 1988 do 1996 roku - oferowane były dwie odmiany nadwoziowe: sedan i kombi. Niestety, w przypadku E34 największym problemem jest znalezienie egzemplarza niezniszczonego przez amatora sportów motorowych. Poprzez przygodę z nieprzemyślanym tuningiem i częstym wyeksploatowaniem, liczba ofert na rynku szybko maleje. Na szczęście trafiają się jeszcze zadbane sztuki.
Unikać powinniśmy jedynie kłopotliwych i kosztownych w serwisowaniu diesli 2,4 i 2,5 TDS. Odmiany benzynowe, zwłaszcza sześciocylindrowe, gwarantują odpowiednią dynamikę i wrażenia akustyczne - 2,0 i 2,5. Poza topową odmianą M5, to wersje z silnikami V8 są najbardziej poszukiwane i cenione. 530 i 540 wyposażano w silniki 3,0 V8 i 4,0 V8, generujące 218 i 286 KM. Zadbane BMW E34 z silnikiem sześciocylindrowych pochłonie przynajmniej 12 tysięcy złotych. Ceny rzadkich wersji zbliżają się do 20-25 tysięcy.