Citroen XM
Zostawmy na chwilę popularne youngtimery z Niemiec. Zwróćmy uwagę na prawdziwą perełkę i popis możliwości technologicznych z Francji.
Citroen XM jest jednym z następców legendarnego modelu DS, wyróżniającego się przede wszystkim hydroaktywnym zawieszeniem oraz niebanalną prezencją. Wyprzedzający swoje czasy, XM produkowany był od 1989 do 2000 roku. Kanciasta karoseria wzorowo zabezpieczona przed rdzą nie przypomina żadnego innego klasowego konkurenta. Futurystyczny liftback skrywa luksusowe wnętrze, zwłaszcza w topowej odmianie wyposażeniowej. Możemy wówczas liczyć na skórzaną tapicerkę, elektrycznie sterowane i podgrzewane fotele, rozbudowany zestaw audio, komputer pokładowy, a także automatyczną skrzynię biegów.
Pod maską topowej odmiany pracuje benzynowy silnik V6 3,0 o mocy 167-200 KM. Znakiem rozpoznawczym Citroena jest hydropneumatyczne zawieszenie Hydroactive, zapewniające niewiarygodny komfort jazdy, a także możliwość regulacji prześwitu. XM w perfekcyjnym stanie technicznym kupimy za około 10-15 tysięcy złotych. Egzemplarze w przyzwoitej kondycji kosztują około 7 tysięcy.