Yamaha wprowadza nowe wersje motocykli WR250F i WR450F. Zmian jest sporo
Yamaha pokazała nowe wersje modeli enduro WR250F i WR450F z technologiami z najnowszych maszyn motocrossowych. Poprawiono silniki i zastosowano lżejsze ramy, dzięki czemu nowe motocykle mają być lepsze pod każdym względem.
W przypadku Yamahy WR250F zmiany w konstrukcji silnika są spore. Otrzymał on nową głowicę, która jest wyposażona w przeprojektowany wydechowy wałek rozrządu, który pozwala na uzyskanie wyższej mocy silnika przy niskich i średnich obrotach. Zastosowano też nowy kolektor dolotowy, ulepszono skrzynię biegów, a rura wydechowa otrzymała nową osłonę termiczną.
Aluminiowa rama Yamahy WR250F ma teraz większą sztywność. Inżynierowie ulepszyli też zawieszenie KYB, co ma poprawić wyczucie i prowadzenie maszyny. Poprawiono też jakość takich elementów jak półka przedniego widelca, zaciski kierownicy, podnóżki i przednia oś.
Duże modyfikacje objęły przedni hamulec. Ma on o 30 proc. sztywniejszy zacisk, tłoczki o większej średnicy 25,4 mm oraz nową tarczę o średnicy 270 mm. Klocki hamulcowe mają o 25 proc. większą powierzchnię niż wcześniej.
Podobnie prezentuje się mocniejsza Yamaha WR450F, która też ma silnik z odwróconą głowicą, lekką aluminiową ramę i zaawansowane zawieszenie. Oba modele na 2022 r. otrzymały też nowe grafiki, dzięki czemu można je odróżnić od starszych wersji.