Yamaha Tracer 9 ulepszona na 2025 rok w trzech wydaniach

Yamaha zaprezentowała swojego sporego turystyka Tracera 9 w wersji na rok 2025. To więcej niż kosmetyczne zmiany, gdyż Japończycy przygotowali solidny lifting ze sporą liczbą nowości technologicznych.

Yamaha Tracer 9Yamaha Tracer 9
Źródło zdjęć: © Yamaha
Szymon Jasina

Napędzana trzycylindrowym silnikiem CP3 o pojemności 890 cm3 Yamaha Tracer 9 zapewnia maksymalną moc 119 KM przy 10 000 obr./min i moment obrotowy 93 Nm przy 7000 obr./min. Motocykl oferuje trzy tryby jazdy - drogowy, sportowy i deszczowy oraz dwa dodatkowe do ustawienia przez kierowcę. Nowością na 2025 r. jest to, że Tracer 9 jest kolejnym modelem Yamahy oferowanym ze zautomatyzowaną skrzynią Y-AMT. Pozwala ona na zmianę biegów przełącznikami przy kierownicy lub całkowicie automatyczny tryb pracy.

Tracer 9 oferowany jest w trzech wersjach - standardowej, GT i GT+, które różnią się wyposażeniem. Ważną nowością dostępną w odmianach GT są adaptacyjne matrycowe światła LED, które mają dużo lepiej oświetlać drogę. Korzystając one m.in. z sześcioosiowego modułu bezwładnościowego, dzięki któremu system wie, jak pochylony jest motocykl i może odpowiednio kierować wiązką światła. Wśród nowości elektronicznych znalazły się też ulepszenia systemu wyświetlanego na 7-calowym ekranie.

Yamaha Tracer 9
Yamaha Tracer 9 © Yamaha

Wzorem innych producentów, Yamaha Tracer 9 oferuje też radary. Ten z przodu odpowiada za adaptacyjny tempomat i system ostrzegający przed kolizją. Natomiast tylny zapewnia monitorowanie martwego pola. Co ważne, wszystkie razem ważą tylko 200 g. Inżynierowie zadbali też o takie rozwiązania jak płynniejsze przyspieszanie, gdy motocykl z włączonym kierunkowskazem wykryje, że zaczynamy wyprzedzać.

Oczywiście nie mogło zabraknąć takich rozwiązań jak elektronicznie sterowane zawieszenie czy zestaw trzech kufrów dostosowanych do tego modelu. Yamaha chwali się też, że udało się zrzucić nieco masy (co najważniejsze - z kół), dzięki czemu Tracer 9 z płynami waży tylko 212 kg. Kierowcy docenią też regulowaną bez narzędzi w zakresie 15 mm kanapę, która dodatkowo może być podgrzewana. A jeśli chodzi o dalekie podróże to Tracer 9 GT+ wyposażony jest w najnowszy łańcuch DID wymagający minimalnego bieżącego serwisowania.

Yamaha Tracer 9
Yamaha Tracer 9 © Yamaha
Yamaha Tracer 9
Yamaha Tracer 9 © Yamaha
Yamaha Tracer 9
Yamaha Tracer 9 © Yamaha
Yamaha Tracer 9
Yamaha Tracer 9 © Yamaha
Yamaha Tracer 9
Yamaha Tracer 9 © Yamaha
Yamaha Tracer 9
Yamaha Tracer 9 © Yamaha
Yamaha Tracer 9
Yamaha Tracer 9 © Yamaha
Yamaha Tracer 9
Yamaha Tracer 9 © Yamaha
Wybrane dla Ciebie
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟