W lutym Mercedes-Benz dostarczył na całym świecie 120 270 samochodów, o 14,6 proc. więcej niż w analogicznym miesiącu 2014 r.
W Polsce trójramienna gwiazda jest najchętniej wybieraną marką samochodów premium, zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i instytucjonalnych. W ubiegłym miesiącu sprzedano 672 nowe osobowe Mercedesy (wzrost o 44,8 proc.), a od początku roku już 1 188 egzemplarze (wzrost o 41,9 proc.).
* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
W całej Europie w lutym dostarczono nabywcom 50 550 aut (wzrost o 17,1 proc.), z czego 17 494 sprzedano na rodzimym rynku niemieckim (wzrost o 5,8 proc.). Zwiększenie popularności miało miejsce także w Wielkiej Brytanii (o 19,5 proc.), Hiszpanii (39,6 proc.), Szwecji (34,9 proc.) czy w Belgii (36,5 proc.).
W regionie NAFTA sprzedano 26 747 samochody (+6,3 proc.), z czego najwięcej trafiło do USA (23 616 sztuk, wzrost o 4,5 proc.). Do klientów z Azji i Pacyfiku trafiły 37 992 pojazdy (wzrost o 15,5 proc.). Największym lokalnym rynkiem były Chiny – 19 979 egzemplarzy (+13,6 proc.).
Szczególnie dużym powodzeniem cieszyły się modele kompaktowe (35 159 sztuk, wzrost o 24,6 proc.). Sprzedano 63 878 sztuk Klasy C (wzrost o 16 proc.) oraz 15 024 Klasy S (wzrost o 4,2 proc.). W lutym klienci zakupili 8 303 egzemplarze nowej generacji Smarta.
Źródło: Mercedes-Benz
ll/moto.wp.pl