Trwa ładowanie...

Wzrost sprzedaży Mercedesa

Wzrost sprzedaży MercedesaŹródło: zdjęcie producenta
d28szw9
d28szw9

W lutym Mercedes-Benz dostarczył na całym świecie 120 270 samochodów, o 14,6 proc. więcej niż w analogicznym miesiącu 2014 r.

W Polsce trójramienna gwiazda jest najchętniej wybieraną marką samochodów premium, zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i instytucjonalnych. W ubiegłym miesiącu sprzedano 672 nowe osobowe Mercedesy (wzrost o 44,8 proc.), a od początku roku już 1 188 egzemplarze (wzrost o 41,9 proc.).

* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
W całej Europie w lutym dostarczono nabywcom 50 550 aut (wzrost o 17,1 proc.), z czego 17 494 sprzedano na rodzimym rynku niemieckim (wzrost o 5,8 proc.). Zwiększenie popularności miało miejsce także w Wielkiej Brytanii (o 19,5 proc.), Hiszpanii (39,6 proc.), Szwecji (34,9 proc.) czy w Belgii (36,5 proc.).

W regionie NAFTA sprzedano 26 747 samochody (+6,3 proc.), z czego najwięcej trafiło do USA (23 616 sztuk, wzrost o 4,5 proc.). Do klientów z Azji i Pacyfiku trafiły 37 992 pojazdy (wzrost o 15,5 proc.). Największym lokalnym rynkiem były Chiny – 19 979 egzemplarzy (+13,6 proc.).

Szczególnie dużym powodzeniem cieszyły się modele kompaktowe (35 159 sztuk, wzrost o 24,6 proc.). Sprzedano 63 878 sztuk Klasy C (wzrost o 16 proc.) oraz 15 024 Klasy S (wzrost o 4,2 proc.). W lutym klienci zakupili 8 303 egzemplarze nowej generacji Smarta.

Źródło: Mercedes-Benz

ll/moto.wp.pl

d28szw9
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d28szw9
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj