Trwa ładowanie...

Wzrost sprzedaży Forda

Wzrost sprzedaży FordaŹródło: zdjęcie producenta
d3l6bj1
d3l6bj1

W 2014 r. Ford sprzedał na 20 europejskich rynkach 1,16 mln samochodów. Oznacza to 7,3-procentowy wzrost względem poprzedniego roku.

Udział tej marki w europejskim rynku wzrósł o 0,2 punktu procentowego do 8 proc., co jest najwyższym wynikiem zanotowanym od 2011 r. Co istotne - ponad połowa sprzedanych na Starym Kontynencie Fordów to modele całkowicie nowe lub gruntownie odświeżone. Popyt na samochody użytkowe producenta zwiększył się o 21 proc. do poziomu 227 000 sztuk. Przyczyniła się do tego w dużej mierze odnowiona i rozszerzona gama Transita. W tej kategorii udział Forda wzrósł o 1,4 punktu procentowego do 11,4 proc.

Bestsellerowym modelem okazała się Fiesta, której sprzedaż wzrosła o ponad 5 proc. Dzięki temu ten pojazd jest na dobrej drodze do uzyskania już trzeci rok z rzędu tytułu najpopularniejszego małego samochodu w Europie. Skokowy wzrost popularności (31 proc.) wśród klientów zanotował Ford Kuga.

d3l6bj1

Na najbliższy rok zapowiadanych jest dużo nowości rynkowych. W połowie do sprzedaży wejdzie nowy, 7-osobowy Ford Galaxy. Z czasem pojawią się też nowe wersje modeli S-MAX, C-MAX, Grand C-MAX, Focus ST, Focus ST diesel i Mustang. Liftingowi zostaną poddane Ranger, Transit Connect i Tourneo Connect. Ponadto pod koniec 2015 r. do produkcji seryjnej wejdzie nowy SUV - Ford Edge.

Źródło: Ford

ll/moto.wp.pl

d3l6bj1
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3l6bj1
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj