Wściekły Japończyk - Mazda 3 MPS Extreme

Obraz
Obraz

Silnik o mocy ponad 250 KM czynił z Mazdy MPS jeden z najszybszych samochodów kompaktowych. Zapotrzebowanie rynku wymusiło jednak na producencie... podrasowanie samochodu. Z myślą o wymagających klientach przygotowano wersję Extreme.

Największa atrakcja czeka oczywiście pod maską. Z 2,3-litrowego silnika MZR DISI wyciśnięto aż 281 KM, które są dostępne przy 5300 obr./min. W zestawieniu z 425 Nm momentu obrotowego zwiastuje to osiągi mrożące krew w żyłach. Nieprzeciętne możliwości Mazdy zwiastuje groźny pomruk z dwóch końcówek układu wydechowego.

Obraz

Aby zwiększona moc nie obróciła się przeciwko kierowcy, podwozie utwardzono i zmniejszono prześwit o 25 milimetrów. Przy modyfikacji zawieszenia wziął udział Murray Coote, który na co dzień zajmuje się przygotowywaniem wyścigowych i rajdowych maszyn. Precyzję prowadzenia podniosły też większe koła. Seryjne 18-stki musiały ustąpić 19-calowym obręczom firmowanym przez BBS Motorsport. Trafiło na nie ogumienie Dunlop Sports w rozmiarze 225/35ZR19. Mimo znacznej szerokości koła mają nie lada problem z przetransferowaniem mocy na asfalt. Niebagatelne 281 KM trafia bowiem w całości na przednią oś...

Obraz

Czarne ślady oraz tumany dymu są więc murowane, o ile kierowca nie wykaże się opanowaniem przy dociskaniu gazu na pierwszych trzech biegach. Nie bez przyczyny seryjnym wyposażeniem jest układ kontroli trakcji oraz system
czuwający nad stabilnością wściekłego auta.

Układ hamulcowy nie wymagał większych modyfikacji. Seryjna Mazda 3 MPS otrzymuje tarcze o średnicy 320 milimetrów z przodu oraz 280 milimetrów z tyłu, co w zupełności wystarczyłoby do wyczynowej eksploatacji pojazdu. Przy tuningu samochodu zdecydowano się więc jedynie na zmianę głównego tłoka w pompie hamulcowej, co poprawiło wytracanie prędkości.

Obraz

Niewielkim korektom poddano również wnętrze. Tapicerka oraz deska rozdzielcza została wzbogacona czerwonymi wstawkami. Nici w jaskrawym kolorze na kierownicy także przypominają o zwiększonych możliwościach auta. Nowa kolorystyka jest także wyróżnikiem karoserii. Czarny dach, obrzeża błotników oraz wykończenia maski zadbały o zadziorną prezencję Mazdy.

Nieprzeciętnie szybki i całkiem gustowny pojazd będzie oferowany za stosunkowo rozsądne pieniądze. Niestety musimy rozwiać nadzieje zainteresowanych zakupem. Mazda 3 MPS Extreme będzie wyposażona w kierownicę po prawej stronie, ponieważ trafi jedynie na australijski rynek...

Łukasz Szewczyk

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟