Włoski skuter na kategorię B. Debiutuje Aprilia SXR 50
Aprilia pokazało swój nowy skuter z klasy "50-tek", który wyróżnia się bardziej sportowym wyglądem. Model SXR 50 wygląda jak mocniejszy jednoślad, ale można nim jeździć z prawem jazdy kategorii AM czy choćby B.
Aprilia koncentruje w sobie całą włoską motoryzację jeśli chodzi o jednoślady. Z jednej strony mamy potężne sportowe maszyny (RSV4 ma zawrotną moc 217 KM), a z drugiej miejskie skutery z silnikami 50 cm3 czy 125 cm3. Do grupy tańszych miejskich środków transportu należy Aprilia SXR 50 - skuter, który mimo małego silnika ma oferować komfort i funkcjonalność mocniejszych jednośladów.
Do tego wyróżnia się ciekawą stylistyką. To właśnie wygląd Aprilii SXR 50 jest kolejnym efektem łączenia dwóch światów przez tę markę. Choć jest to skuter napędzany silnikiem 50 cm3 (4-suwowy, z wtryskiem i spełniającym normę Euro 5), to jego wygląd nawiązuje do sportowych motocykli.
Przykładem jest potrójne LED-owe przednie światło kojarzące się szybkimi aprilliami. Nowoczesnym (jak na tę klasę jednośladu) jest też komputer pokładowy, który na wyświetlaczu prezentuje nie tylko obroty silnika czy temperaturę powietrza, ale też np. średnią prędkość lub średnie i chwilowe zużycie paliwa. Dane te można też wyświetlić na telefonie dzięki Bluetoothowi i systemowi Aprilia MIA.
Aprilia SXR 50 pod siedzeniem ma schowek o pojemności 20 l. Dodatkowo można dokupić centralny kufer o pojemności 32 l. Sama kanapa ma 850 mm długości i znajduje się na wysokości 775 mm, co ułatwia manewrowanie. Skuter ma 12-calowe felgi, a za jego zatrzymanie odpowiada hamulec tarczowy o średnicy 220 mm z przodu i bębnowy 140 mm z tyłu. Na litrze paliwa SXR 50 ma przejechać ponad 40 km.
Nowy włoski skuter to jednoślad dla tych, którzy choć wybierają "50-tkę", to chcą czegoś więcej. Ciekawszego stylu. Aprilia SXR 50 oferowana w czterech wariantach kolorystycznych – białym, szarym, czerwonym i matowym czarnym.