Włoski cukiereczek

Obraz

Stylistyka nadwozia emanująca drapieżnością i agresywnością, a do tego cała masa wściekłych koni pod maską. Dzięki nowemu silnikowi V8 o pojemności 4,5 litra, oraz nowej skrzyni biegów, spadkobierca F430 ustala nowy poziom osiągów: 325 km/h V max i zaledwie 3,4 sek. do 100 km/h.

Obraz
© (fot. Bogusław Korzeniowski)

- _ Chcieliśmy Włochom dedykować samochód piękny z niesamowitymi osiągami, z poziomem innowacji technologicznych niepokazanych dotychczas przez żaden z modeli Ferrari. Jest to hołd jaki złożyliśmy Włochom i zaletom kraju, które są synonim kreatywności i jakości na cały świat _- tymi słowami Luca Cordero di Montezemolo prezes firmy Ferrari zaprezentował najnowsze Ferrari 458 Italia.

Ferrari z silnikiem V8 montowanym z tyłu zawsze reprezentują ekstremalny poziom, ale nowa 458 Italia to szczyt techniki. Tutaj mamy prawdziwą rewolucję. Ośmiocylindrowy silnik w układzie V z pojemności 4499 ccm generuje 570 KM przy 9000 obr/min i 540 Nm przy 6000 obr/min (nazwa 458 oznacza - 45 to 4,5 litra, a 8 to liczba cylindrów). Ta zwiększona, w stosunku do F430 moc (poprzednio 490 KM przy 8500 obr/min i 465 Nm przy 5250 obr/min) oznacza jedno. Polepszenie osiągów. Prędkość maksymalna wynosi obecnie 325 km/h (F430 - 315 km/h), a sprint od 0 do 100 km/h to zaledwie 3,4 sek (F430 - 4 sek).

Obraz

Podwozie zostało w całości wykonane z aluminium, a dzięki wykorzystaniu specjalnych stopów i technik spawania wagę pojazdu ograniczono do 1380 kg. Tym samym nowa 458 Italia ma stosunek waga/moc zaledwie 2,42 kg/ KM. Jest to wartość niewiele gorsza od legendarnego Ferrari Enzo. Rewolucję dokonano również w zawieszeniu i układzie sterowania. O ile z przodu znajdziemy tradycyjny podwójny wahacz trójkątny, to z tyłu jest całkowicie nowy multilink, będący zmodernizowanym rozwiązaniem stosowanym w modelu California. Z tego modelu wykorzystano również dwusprzęgłową, siedmiobiegową skrzynię przekładniową. Udoskonalenia objęły też układ kierowniczy i elektroniczne systemy wspomagające przyczepność.

Design to kolejna sztuka zakładów Pininfarina. Jest kompaktowa i opływowa, a emanuje z niej lekkość i zwinność. 458 Italia ma długość 453 cm, szerokość 194 cm i wysokość zaledwie 121 cm. Prace dotyczące aerodynamiki pozwoliły na takie wyprofilowanie strugi powietrza, że przy prędkości 200 km/h docisk wynosi 140 kg. Pojazd posiada koła o rozmiarze 20 cali na które montowane są opony 235/35 z przodu i 295/35 z tyłu.

Bogusław Korzeniowski

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀