Trwa ładowanie...

Waleczny samuraj

Waleczny samuraj
d3h1j7o
d3h1j7o

Mazda szykuje kolejne wcielenie jednego z najbardziej popularnych dwumiejscowych roadsterów - MX5

Na początek, to co najbardziej rzuca się w oczy, czyli karoseria. Auto otrzyma nowy, przedni zderzak, nową osłonę chłodnicy, przednie lampy z białymi kloszami kierunkowskazów oraz trójkątne lampy przeciwmgielne. Z tyłu, podobnie jak z przodu MX5 dostanie nowy zderzak, integrujący się z resztą karoserii, tylne lampy.

Wewnątrz zaś, jak zapowiada producent, mazda będzie miała lepszą jakość materiałów i wykonania. Pozostałe zaś zmiany sa kosmetyczne i obejmują nowe, bardziej czytelne liternictwo zegarów, szersze czerwone pole obrotomierza, nowy podświetlany na czerwono ekran LCD drogomierza i licznika przebiegu dziennego, pokrętła klimatyzacji ze srebrnymi pierścieniami. Producent zamontuje w aucie również najnowszy system audio Mazdy z bardziej czytelnym ekranem.

d3h1j7o

Zmian nie unikną również jednostki napędowe. Na początek benzynowy silnik MZR 2.0 l, który po zmianach dysponuje mocą 160 KM przy 7,000 obr/min oraz maksymalnym momentem obrotowym 188 Nm przy 5,000 obr/min. Do przeniesienia napędu użyto zmodernizowanej, sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów. Do wyboru będzie również automatyczna skrzynia z łopatkami do zmiany biegów przy kierownicy. W przeniesieniu napędu pomagać będzie również dyferencjał o zwiększonym poślizgu wewnętrznym (LSD) zapewniający maksymalną trakcję, we wszystkich wersjach dwulitrowych z ręczną skrzynią biegów.

Pod maską znajdzie się również znany z poprzedniczki silnik benzynowy MZR 1.8 l z pięciobiegową manualną skrzynią, który generuje moc 126 KM przy 6,500 obr/min i maksymalny moment obrotowy 167 Nm przy 4,500 obr/min.

* WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII * Zdaniem Japończyków z Hiroszimy, do poprawy osiągów i bezpieczeństwa ma służyć filozofia "Jinba Ittai" - jedności kierowcy i samochodu. Dzięki umieszczeniu silnika z przodu a napędu na tylne koła, zapewnia idealny rozdział masy między osie (50:50) i znakomite własności jezdne. Środek ciężkości obniżono o 26 mm, co zapewnia bardziej liniowe odczuwanie przechylania się samochodu. Nowe zestrojenie zawieszenia ma pozwalać również na jeszcze precyzyjniejszą reakcję na ruch kierownicy.

Lopez

d3h1j7o
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3h1j7o
Więcej tematów