VW Touran 2010

None

Obraz

/ 33Rodzinny konserwatysta

Obraz
© Marek Wieliński

Pamiętacie słowa inż. Mamonia, który podczas „Rejsu” błyskotliwie zauważył, że lubi piosenki które już zna? Wydaje się, że taka filozofia leży u podstaw sukcesu samochodów Volkswagena.

/ 33Rodzinny konserwatysta

Obraz
© Marek Wieliński

Touran jak na auto z segmentu MPV prowadzi się bardzo stabilnie i dorównuje zwykłym osobówkom.

/ 33Rodzinny konserwatysta

Obraz
© Marek Wieliński

Zrezygnowano z oferowanej dotychczas podstawowej wersji wyposażenia Conceptline na rzecz bogatszej Trendline m. in. z radiem, klimatyzacją i ESP. To właśnie od niej będzie się teraz zaczynać cennik Tourana.

/ 33Rodzinny konserwatysta

Obraz
© Marek Wieliński

W ofercie będzie też wersja Comfort i najbogatsza pod względem wyposażenia Highline oraz nowy model cross Touran.

/ 33Rodzinny konserwatysta

Obraz
© Marek Wieliński

Mogą być łączone z pakietem "BlueMotion", który obejmuje system Start/Stop z funkcją doładowywania akumulatora energią odzyskiwaną podczas hamowania.

/ 33Rodzinny konserwatysta

Obraz
© Marek Wieliński

Niemiecki producent zdążył nas przyzwyczaić do tego, że każdy kolejny model to nie rewolucja, a ewolucja. Mam na myśli przede wszystkim stylistykę. Touran z roku 2010 jest kontynuacją nowej linii aut koncernu z Wolfsburga. Choć producent chwali się, że nowe jest całe poszycie nadwozia z wyjątkiem drzwi, zmiany nie są ogromne. Najbardziej charakterystyczne nowości to przednie i tylne światła, grill oraz zderzaki.

/ 33Rodzinny konserwatysta

Obraz
© Marek Wieliński

Nowością w Touranie po liftingu jest także poprawiony i bardziej rozbudowany system Park Assist 2.0, który wykonuje teraz już nie tylko parkowanie równoległe, ale również pod kątem 90 stopni do krawężnika. Czujniki są dokładniejsze a cały system dzięki nowej funkcji - bardziej uniwersalny. Parkowanie równolegle może się odbyć automatycznie, gdy do dyspozycji jest luka o długości 5,20 m. Nowy system pozwala też na parkowanie na chodnikach i między drzewami.

/ 33Rodzinny konserwatysta

Obraz
© Marek Wieliński

Niemiecki producent zdążył nas przyzwyczaić do tego, że każdy kolejny model to nie rewolucja, a ewolucja. Mam na myśli przede wszystkim stylistykę. Touran z roku 2010 jest kontynuacją nowej linii aut koncernu z Wolfsburga. Choć producent chwali się, że nowe jest całe poszycie nadwozia z wyjątkiem drzwi, zmiany nie są ogromne. Najbardziej charakterystyczne nowości to przednie i tylne światła, grill oraz zderzaki.

/ 33Rodzinny konserwatysta

Obraz
© Marek Wieliński

Niemiecki producent zdążył nas przyzwyczaić do tego, że każdy kolejny model to nie rewolucja, a ewolucja.

10 / 33Rodzinny konserwatysta

Obraz
© Marek Wieliński

Nowe auto wejdzie do sprzedaży na naszym rynku jesienią. Nabywcy będą mogli zamawiać także wersje z elektrycznie otwieranym panoramicznym, dwuczęściowym dachem.

11 / 33Rodzinny konserwatysta

Obraz
© Marek Wieliński

Montowane za dopłatą bi-ksenonowe reflektory zaopatrzono w zestawy po 12 diod LED, które służą jako światła do jazdy dziennej. Nowością jest także funkcja Dynamic Light Assist, która pozwala lepiej oświetlać drogę, ponieważ cały czas włączone są światła drogowe. Gdy mijamy się z pojazdem jadącym z przeciwka, specjale blendy sprawiają że kierowca mijającego nas auta nie jest oślepiany, ale droga przed naszym samochodem cały czas jest oświetlona intensywnym, sięgającym daleko światłem. Również zwykłe reflektory wyposażono w system automatycznej kontroli świateł głównych.

12 / 33Rodzinny konserwatysta

Obraz
© Marek Wieliński

Touran z roku 2010 jest kontynuacją nowej linii aut koncernu z Wolfsburga.

13 / 33Rodzinny konserwatysta

Obraz
© Marek Wieliński

Najmocniejsza, dwulitrowa jednostka TDI, zaopatrzona w sześciobiegową skrzynię DSG. Moc 170 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm to w takim aucie aż nadto. Zapewnia przyspieszenie do setki w czasie poniżej 10 s i maksymalną prędkość 213 km/h.

14 / 33Rodzinny konserwatysta

Obraz
© Marek Wieliński

W podstawowej wersji Tourana znajdziemy tam benzynową jednostkę TSI o pojemności zaledwie 1.2 litra, która ku zaskoczeniu całkiem nieźle radzi sobie z ciężkim autem.

15 / 33Rodzinny konserwatysta

Obraz
© Marek Wieliński

Również zwykłe reflektory wyposażono w system automatycznej kontroli świateł głównych. Przełączenie ze świateł drogowych na mijania następuje na podstawie sygnału z umieszczonej w przedniej szybie kamery.

16 / 33Rodzinny konserwatysta

Obraz
© Marek Wieliński

Jednostka TSI o pojemności 1.2 litra dzięki turbodoładowaniu osiąga moc 105 KM i maksymalny moment obrotowy 175 Nm. W tej wersji Touran przyspiesza do setki w 11,9 sekundy i rozpędza się do 188 km/h.

17 / 33Rodzinny konserwatysta

Obraz
© Marek Wieliński

W środku wyposażenie zaadaptowane z najnowszej wersji Golfa.

18 / 33Rodzinny konserwatysta

Obraz
© Marek Wieliński

Zrezygnowano z oferowanej dotychczas podstawowej wersji wyposażenia Conceptline na rzecz bogatszej Trendline m. in. z radiem, klimatyzacją i ESP. To właśnie od niej będzie się teraz zaczynać cennik Tourana. W ofercie będzie też wersja Comfort i najbogatsza pod względem wyposażenia Highline oraz nowy model cross Touran.

19 / 33Rodzinny konserwatysta

Obraz
© Marek Wieliński

Nowe auto wejdzie do sprzedaży na naszym rynku jesienią. Nabywcy będą mogli zamawiać także wersje z elektrycznie otwieranym panoramicznym, dwuczęściowym dachem.

20 / 33Rodzinny konserwatysta

Obraz
© Marek Wieliński

Wnętrze jest bardzo przestronne i wykonane z solidnych, dobrze ze sobą spasowanych materiałów.

21 / 33Rodzinny konserwatysta

Obraz
© Marek Wieliński

O porywającej stylistyce możemy zapomnieć, ale wszystko jest na swoim miejscu.

22 / 33Rodzinny konserwatysta

Obraz
© Marek Wieliński

Jako opcja montowane są 6- i 7-biegowe skrzynie DSG.

23 / 33Rodzinny konserwatysta

Obraz
© Marek Wieliński

Kolejną nowością na liście dodatkowego wyposażenia jest system aktywnej kontroli zawieszenia DCC. Pracuje w trzech trybach: normal, comfort i sport. Tryb komfortowy znakomicie sprawdzi się na naszych dziurawych drogach, a na drogach gruntowych daje wrażenia zbliżone do jazdy amerykańskim autem o „pływającym” zawieszeniu. W trybie sport będziemy się czuć o wiele pewniej w zakrętach, ale dotkliwie odczujemy każdą większą niedoskonałość nawierzchni. Podobnie jest w wersjach pozbawionych DCC.

24 / 33Rodzinny konserwatysta

Obraz
© Marek Wieliński

Fotele drugiego rzędu można przesuwać, składać i wyjmować, odchylać ich oparcia, a także montować razem lub oddzielnie na kilka sposobów.

25 / 33Rodzinny konserwatysta

Obraz
© Marek Wieliński

Podobny system znajdziemy w Skodach Roomster i Yeti.

26 / 33Rodzinny konserwatysta

Obraz
© Marek Wieliński

Zastosowano tu pewniejszy system zabezpieczający podniesione fotele przed opadnięciem pod własnym ciężarem. W podłodze znajdują się solidne stalowe pałąki z zatrzaskiem, które wspierają podniesione fotele.

27 / 33Rodzinny konserwatysta

Obraz
© Marek Wieliński

Jako opcję można zamówić także trzeci rząd siedzeń, który przemieni Tourana w siedmiomiejscowego busa. Dodatkowe dwa fotele nadają się dla dzieci. Dorośli są na nich w stanie podróżować tylko na krótkich trasach.

28 / 33Rodzinny konserwatysta

Obraz
© Marek Wieliński

W klasycznej konfiguracji pięciu foteli bagażnik mieści 695 litrów ładunku, a maksymalna ładowność to w zależności od wersji, do 660 kilogramów.

29 / 33Rodzinny konserwatysta

Obraz
© Marek Wieliński

Ergonomia bez zarzutów. Z jednym tylko wyjątkiem. Znajdujące się w drugim rzędzie fotele o wadze około 17 kg każdy nie zachęcają do częstych zmian konfiguracji wnętrza. Lepsze pod tym względem są systemy umożliwiające chowanie siedzeń w podłodze, jednak rozwiązanie zastosowane w Volkswagenie daje większą przestrzeń dla bagażu.

30 / 33Rodzinny konserwatysta

Obraz
© Marek Wieliński

Gdy wszystkie siedzenia drugiego rzędu są usunięte, a trzeci rząd siedzeń jest złożony, pojemność przestrzeni ładunkowej wzrasta do 1913 litrów. Wersja pięciomiejscowa ma w takiej konfiguracji pojemność aż 1989 litrów.

31 / 33Rodzinny konserwatysta

Obraz
© Marek Wieliński

Gamę silników benzynowych zamyka jednostka 1.4 TSI o mocy 140 KM i maksymalnym momencie 220 Nm. Producent deklaruje dla niej średnie spalanie na poziomie 6,8 litra. Występuje z sześciobiegową skrzynią manualną oraz 7-biegową skrzynią DSG. Ten sam silnik jest montowany w mocniejszej o 10 KM wersji EcoFuel, zasilanej gazem CNG.

32 / 33Rodzinny konserwatysta

Obraz
© Marek Wieliński

Najekonomiczniejszym z oferowanych silników ma być jednostka 1.6 TDI Blue Motion o mocy 105 KM i maksymalym momencie 250 Nm, spalająca średnio według producenta 4,6 l/100km. Silnik 2.0 TDI będzie dostępny także w wersji o mocy 140 KM i maksymalnym momencie 320 Nm.

33 / 33Rodzinny konserwatysta

Obraz
© Marek Wieliński

Przedstawiciele koncernu zapewniają, że cena samochodu prawie nie zmieni się w stosunku do obecnie oferowanej wersji. Podstawowy model Volkswagena Tourana z silnikiem 1.2 TSI ma kosztować ok. 64 000 zł. Dokładny cennik poznamy do końca sierpnia. Samochód pojawi się na naszych drogach we wrześniu.

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę