Trwa ładowanie...
wiadomości
25-03-2006 09:02

Volvo zmienia logo!

Volvo zmienia logo!
d258bat
d258bat

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9330/volvo-logo-2006.jpeg',550,412) ) |
| --- | Volvo wraca do starego, rzecz by można starożytnego wręcz logotypu swej marki. Eksponowanie symboliki męstwa, wojny i stali ma uosabiać siłę nowoczesnej marki. Szwedzki producent samochodów wraca tym samym do niemal pierwotnej formy swego firmowego znaku sprzed 80 lat.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9329/volvo-logo-1957.jpeg',550,505) ) |
| --- | Starożytny symbol Marsa - boga wojny, utożsamiany był też z męstwem, oraz ze stalą, jej atrybutem. Nic też dziwnego, że tą symboliką posłużyła się szwedzka firma SKF dla oznakowania swych produktów stalowych - początkowo tylko łożysk), a od 1926 samochodów. Ani jednak wojna, ani męskość nie była wtedy tak istotna, bo Europa ledwo łapała dech po krwawej I Wojnie Światowej, a skojarzenia seksualne nie służyły wówczas do sprzedawania towarów przemysłowych.


Teraz na powrót Volvo eksponuje koło ze strzałką biegnąca ukośnie ku górze. W dzisiejszych czasach ten ideogram symbolizuje chyba głównie męskość – co jak najbardziej odpowiada realizowanej przez Volvo strategii. Szwedzki producent (kontrolowany przez Forda)
od dekady przynajmniej usiłuje nadać swym produktom bardziej drapieżny, sportowy charakter, co widać zarówno po coraz mocniejszych silnikach, jak i agresywnej stylistyce.

d258bat
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d258bat
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj