| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9330/volvo-logo-2006.jpeg',550,412) ) |
| --- | Volvo wraca do starego, rzecz by można starożytnego wręcz logotypu swej marki. Eksponowanie symboliki męstwa, wojny i stali ma uosabiać siłę nowoczesnej marki. Szwedzki producent samochodów wraca tym samym do niemal pierwotnej formy swego firmowego znaku sprzed 80 lat.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9329/volvo-logo-1957.jpeg',550,505) ) |
| --- | Starożytny symbol Marsa - boga wojny, utożsamiany był też z męstwem, oraz ze stalą, jej atrybutem. Nic też dziwnego, że tą symboliką posłużyła się szwedzka firma SKF dla oznakowania swych produktów stalowych - początkowo tylko łożysk), a od 1926 samochodów. Ani jednak wojna, ani męskość nie była wtedy tak istotna, bo Europa ledwo łapała dech po krwawej I Wojnie Światowej, a skojarzenia seksualne nie służyły wówczas do sprzedawania towarów przemysłowych.
Teraz na powrót Volvo eksponuje koło ze strzałką biegnąca ukośnie ku górze. W dzisiejszych czasach ten ideogram symbolizuje chyba głównie męskość – co jak najbardziej odpowiada realizowanej przez Volvo strategii. Szwedzki producent (kontrolowany przez Forda)
od dekady przynajmniej usiłuje nadać swym produktom bardziej drapieżny, sportowy charakter, co widać zarówno po coraz mocniejszych silnikach, jak i agresywnej stylistyce.