| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9964/xc90-se-02.jpeg',550,412) ) |
| --- | Volvo zaprezentowało ekskluzywną serię swego modelu XC90 SE Sport. Auto nie dysponuje silniejszymi silnikami, niż dotychczas oferowane XC90, ale ma pozwalać efektywniej wykorzystywać i tak sporą moc drzemiąca w potężnych SUV-ach.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9964/xc90-se-03.jpeg',550,412) ) |
| --- | Volvo XC90 SE Sport może być napędzane jednym z trzech silników: dieslowskim, 5-cylindrowym 2,4l D5 (185 KM); benzynowym 6-cylindrowym 3,2l (238 KM); lub 8-cylindrowym 4,4l (315 KM). Najsłabszy z silników pozwala przyspieszać od 0 do 100 km/h w 10,3 s, zaś najsilniejszy – 6,9 s. Diesel współpracuje ze skrzynią manualną, zaś motory benzynowe z automatem (Geartronic). Uznano nie bez racji, że osiągi tych motorów budzą zastrzeżeń, a skoncentrowano się elementach wpływających na właściwości jezdne, komfort i urodę auta.
WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII
Przekonstruowano zawieszenie, by było sztywniejsze, a układ kierowniczy reagował szybciej. System samopoziomowania Nivomat zaprogramowano tak, by pewniej reagował podczas pokonywania ostrych zakrętów. Producent zapewnia, że nadanie bardziej sportowej charakterystyki zawieszeniu nie odbyło się kosztem komfortu jazdy. Co do stylistyki, to zdecydowano się zrezygnować z montowanych standardowo relingów, bez których auto ma smuklejszy kształt. Wersja SE Sport jest standardowo wyposażona w 19’ calowe koła. Z tyłu zainstalowano dwa chromowane wyloty rury wydechowej.
Volvo XC90 SE Sport dedykowane jest angielskim klientom.