| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11249/xc60-concept-volvo-02.jpeg',550,412) ) |
| --- | Podczas salonu motoryzacyjnego w Detroit Volvo zaprezentuje studyjną wersję mającego trafić do produkcji mniejszego SUV-a. O ile większy i droższe XC90 i XC70 sprzedają się dobrze głównie w bogatej Ameryce, to XC60 ma szansę zaskarbić sobie względy Europejczyków.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11250/xc60-concept-volvo-07.jpeg',550,412) ) |
| --- | Choć XC60 powinno być pokrewne XC70, to producent podkreśla podobieństwa z najnowszym swym modelem, C30. Po pierwsze, oba auta zaprojektowano z myślą o podobnej klienteli, czyli ceniących dynamikę młodych ludziach. Po drugie, oba auta imponować mają najnowszymi systemami elektronicznymi. XC60 ma być wyposażone w „City Safety”, czyli system zapobiegający kolizjom przy niskich prędkościach. Auto analizować będzie sygnały z czujników umieszczonych z przodu i w razie niebezpiecznego zbliżania się do pojazdu z przodu, wspomaga nieuważnego kierowcę wyhamowując. System działa wyłącznie przy prędkościach do 30 km/h, i zaprojektowany jest z myślą o ruchu ulicznym, w którym często dochodzi do kolizji wynikających z chwili nieuwagi podczas, gdy auto z przodu hamuje.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11250/xc60-concept-volvo-06.jpeg',550,412) ) |
| --- | Nieznane są jeszcze szczegóły techniczne Volvo XC60, bo wystawiany w Detroit model, to dopiero wersja studyjna. Najprawdopodobniej, zważywszy na sportowy charakter nowego małego SUV-a, do jego napędu posłużą turbodoładowane motory benzynowe i wysokoprężne. Producent zapowiada, że pierwsze egzemplarze XC60 trafią do klientów na początku 2009 roku.