Volkswagen New Beetle
Legenda na co dzień
None
Przeszło 21 milionów wyprodukowanych egzemplarzy w różnych wersjach w latach 1938-2003, stanowią najlepszą rekomendację dla dziadka wszystkich Volkswagenów. W 1998 roku włodarze koncernu podjęli decyzję o wypuszczeniu jego nowej, współczesnej interpretacji. Tym razem cele postawione przed spadkobiercą legendy były zupełnie inne, New Beetle miał być autem stylowym, opartym na sprawdzonej technice.
Od początku projektu nie brano pod uwagę umieszczenia przeciwsobnego silnika za tylną osią, z tego tytułu jedynym łącznikiem z protoplastą był design. New Beetle na tle Golfa IV czy Passata B5 prezentował się dużo ciekawiej. Dynamiczne przetłoczenia wspomagane wszechobecnymi obłościami udowadniały, że Niemcy też potrafią rysować urodziwe samochody. Wydatne, zaokrąglone błotniki oraz dach i okrągłe reflektory, nawet motoryzacyjnemu ignorantowi przywiodą na myśl legendarnego Garbusa.