Trwa ładowanie...

Volkswagen Golf za miesiąc doczeka się nowej odsłony. To ikona europejskiej motoryzacji

Volkswagen Golf za miesiąc doczeka się nowej odsłony. To ikona europejskiej motoryzacjiŹródło: zdjęcie producenta
d1up8er
d1up8er

*Od 1974 r. z fabryk Volkswagena wyjechało ponad 32,5 mln sztuk tego modelu. Jeżdżą nim zwykli ludzie, politycy, gwiazdy, a nawet papież. Produkuje się go w 5 fabrykach, a sprzedaje w 155 krajach świata. W listopadzie Volkswagen zaprezentuje znacznie zmodernizowaną, najnowszą wersję swojego bestsellera. *

Znany jako Rabbit, Caribe ale przede wszystkim jako Golf, niemiecki samochód godnie poszedł w ślady swego protoplasty - Volkswagena Garbusa - i stał się wzorcem miejskiego, rodzinnego samochodu - kompaktu. Projekt pierwszej jego edycji powstał na desce kreślarskiej włoskiego projektanta i architekta, Giorgietto *Giugiaro *w studio ItalDesign. Na ile okazał się ponadczasowy może świadczyć fakt, że jeszcze w 2009 r. Volkswagen produkował go pod nazwą CitiGolf w swojej fabryce w RPA. Po 35 latach od wejścia na rynek.

Statystycznie, przez ostatnie 42 lata, co 40 sekund ktoś na świecie kupowałkompaktowego Volkswagena. Już w 2002 r. Golf pokonał swego prekursora i ówczesnego rekordzistę pod tym względem, VW Garbusa i klientowi został wydany wówczas egzemplarz nr 21 517 415.

Za kierownica Golfa najczęściej zasiada naturalnie statystyczny Kowalski, Schmidt, Diaz lub Johnson, ale nie gardzą nim także szerzej znane osobistości. Swoim Golfem pochwaliły się m.in. Kate Middleton oraz Heidi Klum, a także Jeremy Clarkson. Auto wcześniej używane przez kanclerz Angelę Merkel (Golf II) trafiło do nowego właściciela za jedyne 10 156 euro, ale już to, którym jeździł papież Benedykt XVI (Golf V), zostało zlicytowane za sumę 188 938 euro.

d1up8er

Golf to bez wątpienia motoryzacyjna ikona, która skutecznie i słusznie zapracowała na swoją pozycję. Liczba fanklubów modelu na całym świecie jest trudna do policzenia, a sposobów na indywidualną modyfikację, ulepszenie bądź upiększenie modelu jest bez liku. I chociaż konkurentów rynkowych mu nie ubywa, a jego pozycja przez działania producenta bywa zachwiana (jak ma to miejsce obecnie, z powodu tzw. afery "dieselgate"), to wciąż jest to wzorzec do naśladowania. A przy okazji jest też jedynym modelem na świecie, który jest fabrycznie oferowany z niemal wszystkimi źródłami zasilania - benzyną, olejem napędowym, gazem, prądem oraz w wersji hybrydowej.
Poniżej przedstawiamy wszystkie siedem, dotychczasowych generacji Volkswagena Golfa.

Borys Czyżewski

d1up8er
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1up8er
Więcej tematów