Volkswagen Golf IV
None
Blaski i cienie - Volkswagen Golf IV
Volkswagen Golf - ta nazwa wielu kojarzy się z niemiecką jakością i solidnością. Model czwartej generacji zdobył rzesze fanów dzięki ponadczasowej, stonowanej stylistyce i funkcjonalności. Producent nie zrobił wielkiej rewolucji w wyglądzie samochodu, aby "czwórka" była tak samo rozpoznawalna i kojarzona z marką, jak jej poprzednicy.
Blaski i cienie - Volkswagen Golf IV
Zużywa się powoli, a zastosowanie dobrej jakości materiałów wykończeniowych powoduje, że nawet starsze wersje prezentują się nieźle. Ponadczasowy design, dobre właściwości jezdne, niemal wzorcowa ergonomia i wysoki komfort podróżowania to główne atuty tego auta. Golf IV ma jedne z najlepszych silników diesla, poza tym auto charakteryzuje się niskim spadkiem wartości.
Blaski i cienie - Volkswagen Golf IV
Jeżeli zdecydujemy się na zakup Golfa IV musimy pamiętać, że częstym problemem są nietrwałe paski zębate w dieslach, dlatego należy przestrzegać zalecanych terminów ich wymiany. Również żywotność hamulców i amortyzatorów pozostawia wiele do życzenia. Użytkownicy zwracają też uwagę na problemy z elektroniką dotyczące immobilizera, jednostki sterującej oraz czujników. Należy przygotować się także na awarie sondy lambda oraz defekty synchronizatorów skrzyń biegów.
Blaski i cienie - Volkswagen Golf IV
Golf IV może poszczycić się bogatą ofertą silników benzynowych: 1.4 litra (o mocy 75 KM), 1.6 (101 KM i 105 KM), 1.8 i 1.8 turbo (125 i 150 KM), 2.0 (115 KM), 2.3 (150 i 170 KM), 2.8 V6 (204 KM). Podobnie jest z silnikami wysokoprężnymi. Do wyboru mamy: 1.9 TDI (90 i 110 KM), 1.9 SDI (68 KM), 1.9 TDI (101 KM - od X 2000 r.), 1.9 TDI PD (115 KM - od IX 1999 r.), 1.9 TDI PD (130 KM - od XI 2000 r.) i 1.9 TDI PD (150 KM - od IX 2000 r.).
Blaski i cienie - Volkswagen Golf IV
Produkcję Golfa IV rozpoczęto w 1997 roku, a zakończono w 2003, jednakże sprzedaż tego modelu przez importera w Polsce została zakończona dopiero w maju 2004. "Czwórkę" sprzedawano w wersji 3 i 5-drzwiowego hatchbacka oraz kombi pod nazwą Variant, który zadebiutował w 1999 roku. Nowością było pojawienie się w 1998 roku sedana o nazwie Bora. W latach 1998 – 2001 pojawiła się wersja kabriolet.
Blaski i cienie - Volkswagen Golf IV
Poszczególne modele wyposażone są w mechaniczne skrzynie pięcio- lub sześciobiegowe. W Golfie IV generacji montowano również skrzynie automatyczne: cztero- i pięciobiegowe. Gabarytom Golfa IV - w porównaniu do poprzedniej wersji - dodano centymetrów (w zależności od wersji, rozstaw osi: 2511-2518 mm), co poprawiło jego właściwości jezdne. W "czwórce" po raz pierwszy zastosowano też czerwone strzałki i niebieskie podświetlenie zegarów.
Blaski i cienie - Volkswagen Golf IV
Produkcję Golfa IV rozpoczęto w 1997 roku, a zakończono w 2003, jednakże sprzedaż tego modelu przez importera w Polsce została zakończona dopiero w maju 2004. "Czwórkę" sprzedawano w wersji 3 i 5-drzwiowego hatchbacka oraz kombi pod nazwą Variant, który zadebiutował w 1999 roku. Nowością było pojawienie się w 1998 roku sedana o nazwie Bora. W latach 1998 - 2001 pojawiła się wersja kabriolet.
Blaski i cienie - Volkswagen Golf IV
Produkcję Golfa IV rozpoczęto w 1997 roku, a zakończono w 2003, jednakże sprzedaż tego modelu przez importera w Polsce została zakończona dopiero w maju 2004. "Czwórkę" sprzedawano w wersji 3 i 5-drzwiowego hatchbacka oraz kombi pod nazwą Variant, który zadebiutował w 1999 roku. Nowością było pojawienie się w 1998 roku sedana o nazwie Bora. W latach 1998 - 2001 pojawiła się wersja kabriolet.
Blaski i cienie - Volkswagen Golf IV
Produkcję Golfa IV rozpoczęto w 1997 roku, a zakończono w 2003, jednakże sprzedaż tego modelu przez importera w Polsce została zakończona dopiero w maju 2004. „Czwórkę” sprzedawano w wersji 3 i 5-drzwiowego hatchbacka oraz kombi pod nazwą Variant, który zadebiutował w 1999 roku. Nowością było pojawienie się w 1998 roku sedana o nazwie Bora. W latach 1998 - 2001 pojawiła się wersja kabriolet.
Blaski i cienie - Volkswagen Golf IV
Ponadczasowy design, dobre właściwości jezdne, niemal wzorcowa ergonomia i wysoki komfort podróżowania to główne atuty tego auta.
Blaski i cienie - Volkswagen Golf IV
Auto charakteryzuje się niskim spadkiem wartości. Przy zakupie powinniśmy jednak uważać na egzemplarze po poważnych i źle wykonanych naprawach blacharskich. Wątpliwości często budzi też stan licznika.
Blaski i cienie - Volkswagen Golf IV
Ponadczasowy design, dobre właściwości jezdne, niemal wzorcowa ergonomia i wysoki komfort podróżowania to główne atuty tego auta.
Blaski i cienie - Volkswagen Golf IV
Auto charakteryzuje się niskim spadkiem wartości. Przy zakupie powinniśmy jednak uważać na egzemplarze po poważnych i źle wykonanych naprawach blacharskich. Wątpliwości często budzi też stan licznika.
Blaski i cienie - Volkswagen Golf IV
Ponadczasowy design, dobre właściwości jezdne, niemal wzorcowa ergonomia i wysoki komfort podróżowania to główne atuty tego auta.