Prosty układ jezdny i "bogate" wyposażenie
Przednie zawieszenie to klasyczne kolumny McPhersona, z tyłu natomiast znalazła się prosta i niezawodna belka skrętna. Oczywiście,w każdej odmianie moc trafiała na przednią oś za pośrednictwem pięciostopniowej skrzyni biegów. Niestety, Volkswagen nie pokusił się o stworzenie na bazie Golfa GTI ekstremalnego samochodu sportowego na wzór Peugeota 205 T16. Na liście wyposażeniowej GTI znaleźć mogliśmy szyberdach, elektrycznie sterowane szyby, obrotomierz, wskaźnik ciśnienia oleju, wycieraczkę tylnej szyby i tapicerkę w kratę.
Dziś takie specyfikacje wyposażeniowe wywołują jedynie złośliwy uśmiech, lecz w czasach kryzysu energetycznego oszczędny Golf w sportowej specyfikacji skutecznie przyspieszał bicie serca. Warto jeszcze dodać, że pierwsza edycja pięciu tysięcy egzemplarzy była dostępna jedynie w czerwonym (Marsrot) i srebrnym kolorze (Diamantsilbermetallic). Nikt się wówczas nie spodziewał, że zainteresowanie w pierwszym roku przekroczy możliwości fabryki.