Przekonujące osiągi
Golf GTI pierwszej generacji, w ciągu jedynie kilku miesięcy od pojawienia się w sprzedaży, stał się sporym przebojem. Kupowali go wszyscy - począwszy od młodych ludzi szukających emocji za kierownicą, księgowych, na kolekcjonerach kończąc. Wszystkich przyciągała prostota i świetne właściwości jezdne poparte osiągami. 110 KM to na pozór niewielka wartość. Pamiętajmy jednak, ze samochód waży niewiele ponad 800 kilogramów.
W latach 1976-1982 Volkswagen dostępny był z silnikiem o pojemności 1.6 litra skonstruowanym wspólnie z inżynierami Audi. Benzynowy czterocylindrowiec generował 110 koni mechanicznych i 140 Nm dostępnych przy 5000 obr./min. Auto rozpędzało się do setki w 9 sekund i osiągało maksymalnie 182 km/h. Według producenta zużywało średnio 6,8 litra paliwa. W 1982 roku ofertę uzupełnił większy motor - 1.8 8V o oznaczeniu DX. Ten sam, który zadomowił się pod maską drugiej generacji GTI. Rozwijał 112 KM i 153 Nm. Przy okazji modernizacji spłaszczono przebieg krzywych mocy i momentu obrotowego, co dość istotnie wpłynęło na dynamikę, mimo wzrostu masy własnej o 50 kilogramów.