Volkswagen Golf GTE
Hybrydowy hot-hatch
None
Nowy Golf jest napędzany dwoma silnikami - benzynowym 1,4 TSI z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem (150 KM) oraz elektrycznym o mocy 102 KM. Jest to mocniejsza wersja zespołu napędowego znanego z hybrydowej Jetty. Maksymalny moment obrotowy to 350 Nm, natomiast łączna moc układu to 204 KM. W trybie elektrycznym GTE może rozpędzić się do 130 km/h, zaś przy pomocy obu silników przyspieszenie do "setki" wynosi 7,6 s a prędkość maksymalna - 217 km/h. Pojazd może przejechać do 50 km w trybie elektrycznym i do 939 km - w hybrydowym.
Jak w przypadku każdego Golfa, również odmiana GTE nie wyróżnia się szczególnie na drodze. Hybrydową wersję rozpoznamy po niebieskiej linii przechodzącej przez osłonę chłodnicy, stworzone specjalnie dla tego modelu felgi aluminiowe w rozmiarach 16, 17 lub 18 cali i po tradycyjnych oznaczeniach sportowej odmiany - w tym przypadku GTE.