Voge 300 Rally to tania zabawka dla lubiących off-road
Chińska marka Voge zaprezentowała w Europie nowy model z silnikiem 300. Jest to maszyna dual-sport, która znajduje się w połowie drogi pomiędzy motocyklem adventure a enduro i wygląda na to, że zachowuje wszystkie zalety innych maszyn z logo Voge.
Voge 300 Rally tylko na pierwszy rzut oka jest podobny do modelu 300DS. Ten drugi to turystyk klasy adventure, który po wyposażeniu w kufry pozwala na w wybranie się w dłuższą podróż. Model Rally ma zupełnie inną konstrukcję i charakter. Nie jest to bardziej terenowa wersja DS-a, tylko motocykl, który nawet swoim kształtem przywodzi na myśl maszyny enduro. Został stworzony do zabawy poza asfaltem.
Spora szyba, duże światła LED czy stelaż pod kufer to elementy, dzięki którym Voge 300 Rally jest bardziej uniwersalny niż modele enduro. Może być jedynym motocyklem w garażu i służyć do jazdy na co dzień, ale bez wątpienia jego głównym przeznaczeniem będzie off-roadowa zabawa. To konkurent m.in. Hondy CRF300 Rally.
Voge 300 Rally ma zawieszenie o sporym skoku (z tyłu jest regulacja napięcia wstępnego) i prześwit wynoszący 280 mm. Został wyposażony w szprychowe felgi o średnicy 21 cali z przodu i 18 cali z tyłu. Całość oczywiście uzupełniają off-roadowe opony. Motocykl bez płynów waży tylko 139 kg, co na pewno będzie pozytywnie odczuwalne w terenie.
Za napęd służy znany z innych modeli marki Voge jednocylindrowy silnik o pojemności 292 cm3. Jego moc to 26 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 23,5 Nm. Nie wiadomo, czy wzorem innych modeli Voge planuje też wersję 500 Rally.
Nie jest jeszcze znana dokładna cena Voge’a 300 Rally, ale ma ona wynieść ok. 4,5 tys. euro, czyli niecałe 21 tys. zł. Co prawda jest to nieco więcej niż kosztuje 300DS bez kufrów, ale Chińczycy i tak mocno walczą ceną, gdyż wspomniana Honda CRF300 Rally to wydatek 30,8 tys. zł. Zatem Voge 300 Rally będzie mieć mocny argument, tym bardziej, że wzorem pozostałych modeli wygląda naprawdę dobrze.